Trekkingweek-weeshuis-weekendje strand-homestay - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Meike - WaarBenJij.nu Trekkingweek-weeshuis-weekendje strand-homestay - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Meike - WaarBenJij.nu

Trekkingweek-weeshuis-weekendje strand-homestay

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

07 Februari 2011 | Thailand, Singburi

Mijn vorige blog eindigde met ik ga zometeen een vliegticket naar BALI boeken... Nou dat is gelukt!! 24 februari vlieg ik samen met Eva naar Bali voor 2 weken! Woehoe:)

Verder zal ik jullie even laten weten wat ik de afgelopen tijd allemaal heb gedaan...

De trekkingweek
Back to basic. Slapen in een tent, op de grond, zonder slaapzak, biertje drinken bij het kampvuur. Zo begon de week. De eerste trekkingdag hebben we 7 km langs en door een watertje gelopen met steeds kleine watervalletjes tussendoor en op ht eind eentje van zo'n 50 m stijl, het was echt super leuk! Aan het eind zijn we met z'n allen in onze kleren onder de waterval gaan staan... De tweede dag was heel zwaar! In een uur en een kwartier een berg van 1200 m beklommen en het was heel stijl! Aan het begin iets te enthousiast begonnen waardoor ik bijna ging hyperventileren dus al snel hield iedereen z'n eigen tempo aan en hebben we allemaal de top bereikt! In de middag nog wat grotten bekeken en vooral bijgekomen. De laatste nacht konden we bijkomen in een hotel dus zijn lekker met z'n allen de stad ingegaan en een leuke cocktailbar gevonden, de eigenaresse, ladieboy liet ons vanalles proeven en het was erg gezellig dus 's avonds nog maar een cocktail...

Het weekend na de trekking nightmarket bezocht, naar een cowboyfeest geweest waar allemaal afgestudeerden waren en toen moesten we een hele rij mensen af op onze knieen zodat de leraren ons allemaal geluksarmbandjes om konden knopen, hele arm vol:P Zondagochtend een thaise massage gehad, ik vond het echt niet lekker. Die vrouw trok me helemaal uit elkaar en drukte kei hard op alle spieren, volgens mij wordt je er wel lenig van dus wie weet voor herhaling vatbaar? Ik weet het nu nog niet! Kijken of ze ook 'lekkere' massages hebben.

Het weeshuis
Afgelopen week voor het eerst naar het weeshuis geweest, wel even schrikken toen we de jongenskamer zagen. Kapotte muren, gaten in de vloeren en ze slapen gewoon met 100 jongens in een grote zaal.. Twee meiden uit de groep hadden in Nederland al geld ingezameld, nog twee hebben het vanuit hier gedaan en nu zijn er allemaal platen voor de muren gezet die we allemaal blauw geverfd hebben waardoor het er een stuk beter uit ziet en deze week gaan ze verder met het project, ben benieuwd als ik volgende week weer ga kijken! Ik heb tegels gelegd en vooral geverfd in het weeshuis.

Het weekend wilden we met onze groep, twee jongens en zes meiden, wel een weekendje weg. We zijn vrijdag vertrokken, later dan gepland. Twee camera's van mijn kamergenootjes zijn gestolen (waarschijnlijk) uit onze kamer, dus zij moesten eerst aangifte doen. Gelukkig lag mijn camera er nog wel..
Vrijdag hebben we een nachtje in een vissersstadje geslapen en lekker uiteten geweest, je eigen eten uikiezen van de kaart is dan zo heerlijk! Geen rijst;) Zaterdag doorgegaan naar Pattaya om een dagje naar een eilandje gegaan, heerlijk op het strand gelegen en gezwommen. Pattaya is echt een van de sexindustrie steden en dat was dan ook echt duidelijk te zien. Allemaal oude mannen en opaatjes met jonge thaise vrouwen. We zijn begonnen in verschillende barretjes een drankje te doen, bij de eerste waren er wat aan het paaldansen, daarna doorgegaan naar een cafeetje waar ladieboys aan het optreden waren, echt grappig! Uiteindelijk lekker wezen dansen in een club, gelukkig viel het daar wel mee en we waren natuurlijk met elkaar:) Gister nog even op het strand gelegen en daarna weer een 6 uur duurende busrit terug naar Twinhouse.

Ik zit nu met Nynke en Abel in de homestay, de rest werkt nog aan het project en wij wilden dit toch wel graag meemaken. Van iedereen hoorden we: 'Ja het is echt heel leuk hoor! Moet je doen.' Het is hier echt super mooi! Vanmorgen voor het eerst les gegeven, we werden meteen in het diepe gegooid. Gelukkig waren we met z'n drieen... De kinderen kennen het alfabet niet, ze nemen letterlijk over wat je op het bord zet dus dat is nog een leuke uitdaging deze week! Verder gaan we veel relaxen en leuke dingen doen. Vanmiddag foodmarket, vanavond paardrijden en een filmpje kijken. HEERLIJK!:)

  • 07 Februari 2011 - 09:31

    Ilona:

    Meike, wat een belevenissen allemaal zeg. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Succes met het lesgeven, ben benieuwd wat je ze kan/gaat leren.

    Groetjes uit de Polder

  • 07 Februari 2011 - 09:40

    Jose:

    Fantastisch!!!! GO Meike!

  • 07 Februari 2011 - 16:19

    Ellen:

    Hey Meike,....dat wordt straks nog afkicken voor je.
    Volgens mij sta je op het punt om je ouders te ontmoeten? Dus Bali is ook in zicht?
    Ontzettend leuk om je verslag te lezen, dank hiervoor enne........ga verder met genieten!!
    xxx

  • 07 Februari 2011 - 22:36

    Iris :

    Lieve Meike, wat maak jij een hoop leuke gave dingen mee!!
    Super tof! Ben blij dat je het zo leuk hebt!
    Liefs x

  • 08 Februari 2011 - 13:57

    Willemien:

    dag pieperd
    Wij hebben een massage van 2 uur gehad en vonden het heerlijk.
    een en al lachen, pappa met zo,n dun slank meisje zie je het al voor je.
    Wij vermaken ons prima

    Tot heel snel xxx

  • 09 Februari 2011 - 18:01

    Viooooo:

    Ben het wel eens met Willemien, hoor Muisje;-)....Wees blij dat het Wltr niet was.....die je onder handen nam.......LOL...

    De foto's spreken voor zich!

    Liefs uit het zonnige Deventer


  • 10 Februari 2011 - 18:10

    Maria:

    Lieve Meike,
    Leuk weer je verhaal te lezen. Dat je met zo weinig middelen het leef klimaat voor die kinderen kunt verbeteren lijkt mij geweldig.
    Heb je als je weer terug een aantal coctail recepten?
    Geniet nog lekker daar, ik ga de gezicht massage zo bij je zus doen.
    Heel veel groeten Heinz en Maria.

  • 14 Februari 2011 - 18:45

    Ans,cor,lotte,loebas:

    Hoi meike wat een mooie foto's en verhalen, geniet er steeds weer van.
    Ja en dan is het gauw de 16de he, dan ga je toch je pa en ma zien he.
    Nou doe ze de hartelijke groeten van ons en wens ze nog een fijne vakantie.
    Heel veel plezier met z'n allen en jij een geweldige trip naar Bali.
    Liefs en knuffels van ons, doei ans.

  • 15 Februari 2011 - 11:01

    Eva Otterspeer:

    Hey Meike,

    Ik heb net je webadres doorgekregen van Violeta. Het is echt super om te lezen, volgens mij heb je het prima naar je zin :-) !!! Geniet lekker & veel plezier op Bali!!!

    Groetjes, Eva

  • 17 Februari 2011 - 19:05

    José:

    Ha die Meike,

    Eindelijk kan ik nu beginnen met jouw reisverslag te gaan lezen.
    Maar voor nu wil ik je alleen veel groeten sturen, ook voor Willemien en Anton.
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier nog samen!!!!!.

    Veel groetjes, ook van mijn mannen.

    José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 28239

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 10 Augustus 2014

Stage in Auckland, Citytrip Sydney, Holiday Asia

06 Januari 2011 - 12 Mei 2011

Vrijwilligerswerk en backpacken door Azië

Landen bezocht: