Vakantiegevoel! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Meike - WaarBenJij.nu Vakantiegevoel! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Meike - WaarBenJij.nu

Vakantiegevoel!

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

28 April 2011 | Thailand, Koh Tao

Eindelijk weer een blog! Ik ben ook zooooo druk (uhum) of ik doe helemaal niets of ik doe juist heel veel! Dus bij deze zal ik jullie eindelijk vertellen wat ik de afgelopen drie weken heb uitgespookt.

De busrit van Laos terug naar Thailand ging sneller dan verwacht. Om 5 uur 's morgens stond ik al op het busstation in Bangkok. Taxi gepakt naar Khao San Road en dus stond ik al om 5.30 uur op de deur van Anna, Leanne en Eva te kloppen i.p.v. 7.30 uur. Oeps iedereen wakker! De volgende ochtend belde Stephanie mij wakker na een laat stapavondje dus waren we weer zo goed als compleet!

Wij dachten dat we vanaf woensdag gewapend met een waterpistool en een emmer over straat moesten lopen maar toen Stephanie en ik dinsdag naar de andere meiden wilden om te ontbijten waren we al helemaal doorweekt! Toch wilden Leanne, Eva, Stephanie en ik nog even shoppen dus wij in de tuktuk... Dat is natuurlijk vragen om natgespoten te worden met 4 vrouwen in een tuktuk. Helemaal doorweekt bij de MBK belde Anna dat de opening al was begonnen dus ben ik vast met Leanne terug gegaan. Oude kleren aan en waterpistool gevuld. De prinses zou op Khoa San Road komen en die wilden wij natuurlijk wel even bewonderen. We verwachtten een Thaise schoonheid maar het leek meer een oude vrouw die niet echt mooi gekleed was..... Verder was het echt gekkenhuis tijdens Songkran. Ze vieren tijdens dit waterfestival het Thaise nieuwjaar 2054. We hebben vier dagen lang alleen maar doorweekt rondgelopen met een waterpistool en emmertje om iedereen te bekogelen. Ook hadden de Thaise mintpoeder waarmee je hele lichaam en gezicht volgesmeerd. Met stappen kwam en uit eten gaan kwam je dus ook weer helemaal doorweekt thuis maar het waren een paar hele gezellige dagen met de meiden!

Vrijdagavond vertrokken Anna, Leanne en Eva helaas alweer naar huis, nadat we ze uitgezwaaid hadden zijn we meteen gaan slapen! De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan om een bezoekje aan het ziekenhuis te brengen. Stephanie (mijn reisgenootje) was in deze week gevallen, op woensdag hadden we in onze poncho's al een bezoekje aan de E.H.B.O. gebracht. Heel wat mensen kregen een boze blik van mij omdat ze ons toch nat wilden maken. Was het niet duidelijk dat we niet nat wilden worden? Eenmaal daar werd er gefloten, de weg vrij gemaakt en was er 6 man om Steef haar arm te verzorgen. Op zaterdag had ze nog veel last dus besloten we even een check te doen in het ziekenhuis. Eenmaal daar moesten we onze lach wel inhouden (dat is moeilijk voor ons!). Haar arm werd gecheckt en vervolgens werd ze overal in de rolstoel heen gebracht dus ik liep daar maar een beetje achteraan met de tassen. Gelukkig niet gebroken maar wel een infectie dus kreeg ze een antibioticashot. Dik veel antibiotica via het infuus en daar lag ze dan op het ziekenhuisbed. Ik vet bezorgd, het leek wel of ze heel ziek was gezien ze zelfs in de rolstoel medicijnen op moest halen. Eenmaal buiten stapte ze uit en ik vroeg: 'Maar even rustig aan doen i.p.v. shoppen?'. Steef: 'Waarom? Ik kan echt wel shoppen hoor!' We wilden naar de weekendmarkt maar omdat we niet heel lang meer hadden zijn we maar naar de MBK (grote shoppingmall) gegaan, goh wat erg!

We hadden niet zo lang de tijd meer omdat we 's avonds de bus naar Ko Phi Phi hadden geboekt! Onze pick-up was lopend, vervolgens moesten we een uur wachten en daarna vertrok eindelijk de nachtbus naar het zuiden! Oververmoeid kwamen we de volgende middag aan. Guesthouse gezocht en op het strand geploft, veel anders hebben we op Ko Phi Phi ook niet gedaan. We zijn bijna een week op Ko Phi Phi geweest en wat we vooral hebben gedaan is: slapen, shoppen, op het strand liggen en eten. Een dag hebben we nog een boottrip gedaan eerst naar Mayabeach, heel mooi maar te toeristisch, veel mensen en boten dus vond het al snel niet meer zo mooi. Maar daarna zijn we naar de mooiste plek van de wereld geweest: bamboo island! Helder water, witte stranden, palmbomen, zon alles was perfect daar! Ook nog wat andere plekjes gezien en gesnorkeld. Omdat we verder dus eigenlijk niets gedaan hebben kwamen we op het idee toch nog een beetje cultureel te doen en het viewpoint te bezoeken. De trap leek niet zo hoog, nee dat was alleen het eerste stukje... Zo slim als we zijn, gingen we op het heetst van de dag de top beklimmen. Maar op 186 m hoogte was het uitzicht wel echt super mooi! Na een drankje weer naar beneden en voor de verandering nog even op het strand gelegen. Dit was ook de eerste antibioticaloze dag voor Stephanie dus zijn we 's avonds nog even flink op stap geweest, erg gezellig!

Zaterdagmiddag zijn we richting Koh Tao vertrokken, beter bekend als het duikeiland. Na een lange reis op een nachtboot, waarbij het matras volgens Stephanie (en bedankt he) kleiner was dan mijn billen. Je snapt dus wel dat we met jan en alleman lepeltje lepeltje op de boot lagen, goh wat gezellig! Zondag kwamen we om 6.30 uur aan in het verlaten eiland, geen hostel te krijgen en geen mensen te vinden. Dus onze duurste nacht ever, 12,50 euro p.p. Maar we hadden echt een bed nodig! Na wat bijgeslapen te hebben we ons zelf verwend met een paasontbijtje: een bagel met zalm, roomkaas en een salade. Jammie! 's Middags allemaal duikscholen bezocht om te kijken waar ik eventueel een duikcursus zou gaan doen. Omdat ik vaak last van oorproblemen had en het idee zo diep te gaan niet echt een duikcombi is heb ik maandag eerst een 'trydive' gedaan. Super leuk! Dus begon ik 's avonds meteen met de cursus, dat is best hard studeren hoor! Na wat eten en huiswerk (wat ik echt niet meer gewend ben) zijn we gaan slapen. Dinsdag weer aan de studie maar 's middags het water in om oefeningen te doen en een kleine duik tot 6 m diep. Gisterochtend hadden we de laatste theorie en het examen. Nou ik begrijp nu volledig dat iedereen slaagt. Steef en ik deelden ons Nederlands examen in het restaurant en toen hij weg ging om onze pasjes te maken zei die: 'Als je iets niet weet, je mag wel met elkaar overleggen hoor.' Oke, dus het hele examen hebbden we samen gemaakt en als we een antwoord echt niet wisten vroegen we het even na bij onze Zweedse buren. Hebben we hier nou zo lang voor gestudeert twee avonden lang? Daarna keken we ons eigen examen na en erg verrassend, we zijn allebei geslaagd! 's Middags dolfijnen gespot vanaf de boot en onze eerste echte duik gemaakt, we zouden duiken tot 12 m diep maar zijn 13 m geweest (klinkt cool toch?) haha. Het duiken is echt zo super vet, alsof je aan zwemt in een aquarium en je gewoon kan ademen. En vanmorgen ging om 6.00 uur de wekker al omdat we vandaag onze duiken tot 18 m diep gingen maken, jeeeeej! We gingen per ongeluk tot 20 m (klinkt weer stoer toch?). Het is echt zo leuk, heel jammer dat het steeds maar 40 minuten duurt want het voelt echt alsof je maar 10 minuutjes aan het rondzwemmen bent.

Omdat ik nu helemaal in de duikmood ben ga ik nog een extra cursus doen samen met Steef. We gaan een nachtduik doen (in het donkerrrrrr!), duiken tot 30 m diepte en daar activeert het narcose stofje in onze hersenen waardoor het lijkt alsof we drugs gebruikt hebben en het extra leuk wordt, ben benieuwd! Ook gaan we nog leren filmen in het water en de andere speciale dingen weet ik niet meer maar het is echt super leuk!

Over twee weekjes ben ik alweer thuis, de tijd vliegt. Heb wel zin om jullie allemaal weer te zien hoor! Maar ik moet er nu nog even niet aan denken want het is nog zooo lekker hier: zon, zee, strand, shoppen, duiken, uit eten gaan, slapen en veel gezelligheid!

Heel veel vakantiegroetjes,
Meike

PS. Helaas lukt het plaatsen van foto's niet... (jammerrrrr kan ik jullie niet jaloers maken;))

  • 28 April 2011 - 10:12

    Eva:

    Als je nu ook nog foto's had geplaatst was ik echt gek geworden.
    Te leuk echt! ik zie het helemaal voor me, ook zonder foto's:)
    en in het echt is alles leuker, daarom moet je maar in het echt terug komen
    chillen op de heide en met waterpistolen op het strand.
    heel veel plezier!!
    xxxx

  • 28 April 2011 - 14:55

    Debbie:

    Super leuk verhaal weer meid

  • 28 April 2011 - 15:21

    Riekywellenberg:

    Wat een echte vacantie heb je daar Heel leuk om het te lezen .Maar we hebben hier ook heel mooi vacantie weer Je denkt zaterdag toch wel aan de konegin .vlag uit steken,

    Leve de Koningin Hoera Hoera - Groetjes -

  • 28 April 2011 - 17:51

    Laila:

    jaloersjaloersjaloersjaloersjaloers...

  • 28 April 2011 - 18:30

    Jose G:

    Ik zou nog maar mooi de laatste weken genieten van zon, zee, strand, uit eten, vrienden en vriendinnen, luieren, en niet te vergeten het duiken. Wat een prestatie hoor dat je dit gedaan hebt. Moet wel super mooi zijn. Geniet nog maar lekker de laatste weken.
    Ik heb je verhaal van Laos nu pas kunnen lezen. Super wat je allemaal gedaan en gezien hebt.
    En al die vrienden en vriendinnen die je dan tegenkomt en weer mee verder reist. .... Erg knap van je.
    In ons Nederland heeft alles in bloei gestaan. Het weer is prachtig, hopelijk blijft het nog even zo. Ook voor jou straks als je weer hier komt, want als je 22 graden al koud vindt,...... dan zou ik je dikke trui die je nu hebt gekocht maar aandoen....
    Veel plezier nog!!!!!!


  • 29 April 2011 - 06:20

    Xandra:

    Zoo, dat klinkt allemaal niet mis zeg! Vooral dat duiken ! Wauw! Lijkt me echt super! Veel succes met de donkere duik!
    Geniet van je laatste twee weken.
    Ga ik ter compensatie lekker 2 keer naar Marco Borsato! Xxxx

  • 30 April 2011 - 12:30

    Willemien:

    Wat wil JIJ nog meer ?????????????????????????
    Alles gedaan wat jij wou en de raad van jou moeder was dus dubbel en dwars waard,
    vooral als dit maar ZOOOOOOOOOOO sporadisch is , en dat jij dit mocht meemaken.
    ook ERG fijn dat hij GEEN trek had.

    Super"


  • 01 Mei 2011 - 13:44

    Sonja :

    Hey Meike,

    Wauw wat gaaf allemaal en die foto's! Super. Mooi stukje Thailand is dat zeg.
    En stoer dat je je duikbrevet heb, als je terug bent kunnen we samen gaan duiken in Zeeland? Haha.
    Heb gehoord dat je daar ook hele 'mooie' dingen ziet zoals kreeften, krabben en palingen.

    Geniet ervan!

    Liefs, Sonja

  • 01 Mei 2011 - 14:16

    Eline :

    Echt super cool allemaal.
    Vooral dat duiken. ik ben heel jaloers.
    MAAR ik ben ook wel weer heel blij als je terug bent en ik je weer mag komen
    opzoeken in Deventer om het hier net zo gezellig te maken als daar.
    Tot snel. liefs, Eline

  • 06 Mei 2011 - 14:59

    Jan Dirk:

    Hey Meike,

    Fantastisch om je verhalen te lezen! Krijg echt heimwee, wil terug naar Thailand!!
    Geniet er nog van en hoor graag je verhalen als je terug bent!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 28233

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 10 Augustus 2014

Stage in Auckland, Citytrip Sydney, Holiday Asia

06 Januari 2011 - 12 Mei 2011

Vrijwilligerswerk en backpacken door Azië

Landen bezocht: