The end.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Meike - WaarBenJij.nu The end.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Meike - WaarBenJij.nu

The end....

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

11 Mei 2011 | Thailand, Bangkok

Dag trouwe lezers,

Hier mijn laatste blog, op de laatste dag van mijn reis..... Wat is de tijd voorbij gevlogen!

Na de open water cursus ben ik advance gaan doen. Daarbij deden we vijf duiken. De eerste was met gewichten, je moest zo goed mogelijk op een plaats proberen te blijven door het onder controle houden van je ademhaling. Ook haalde hij de gewichten af waardoor ik helemaal naar boven dreef, vond het best eng eigenlijk, maar gelukkig is alles goed gekomen! Zal nog vaker moeten gaan duiken om heel goed te kunnen balanceren. De tweede duik was navigeren, we kregen een kompas en duikcomputer om en moesten na een paar oefeningen zelf gaan duiken. Stephanie en ik waren natuurlijk een heel goed buddyteam en hadden erg grappige signalen afgesproken voor onder water zodat we meteen zouden begrijpen wat we bedoelden en ja hoor het werkte, wij kwamen naast de boot uit! Behalve gewone mooie vissen zagen we ook nog een hele grote schildpad en hadden we een rog ontdekt COOL! Die avond was de derde duik, een nachtduik. In de schemering gingen we met een zaklamp het water in, heel raar want je zag echt niets in het begin dan. Later hebben we nog hele scholen gezien die snel wegzwommen als je op ze scheen en veel roggen en ook vissen die in de grotten overnachten, heel anders dan overdag dus! Het was ook helemaal niet eng zoals je misschien zult denken. Daarna zijn we meteen gaan slapen omdat we de volgende dag (koninginnedag) weer twee duiken hadden en al om 6 uur op moesten staan. Toen we aankwamen bij de plaats waar we onze eerste duik zouden doen had een andere duikschool een haai gesignaleerd! Hoe vet is dat? Een whale shark tijdens je achtste duik? Tijdens onze achtste duik gingen we tot 30 meter diep en daar zou je een beetje gaan spacen doordat het narcose stofje zou activeren, alleen niets van gemerkt... Maar het was wel een gave duik! Toen we weer boven kwamen was een groep van onze duikschool heel hard aan het juichen want zij hadden de haai gezien en wij niet BOEH!!! Gelukkig kwam onze duikinstructeur al snel met het idee de tweede duik op dezelfde plaats te doen, dus wij opzoek naar de bubbels (daar waren namelijk alle duikers die rondom de haai zwommen). En ja hoor na 10 minuutjes waren wij ook bij de haai! WOOW hij was 5 meter groot en dat is nog een mini. Een klein feitje, er zijn bijna geen haaien die mensen eten. Hij zwom juist heel rustig rond. Ook hadden we heel veel mazzel want we hadden als laatste specialicatie fotografie gekozen en dus hadden wij een camera mee terwijl we de haai zagen. Jeeej nu kunnen jullie hem ook zien!

Omdat het Koninginnedag natuurlijk een groot feest is in Nederland en wij dat hier moesten missen, zouden wij naar de Queensdayparty op Koh Tao gaan! We hadden al een andere Nederlander, een Zweed en twee Duitsers opgetrommeld om mee te gaan. De Zweed was zelfs al oranje en wij zouden dat daar nog moeten kopen, want ja welke Nederlander heeft zijn bacpack nou vol oranje kleding zitten? Na een half uur lopen (tja het was aan de andere kant van het eiland) kwamen we aan bij een tent waar we 10 mensen zagen zitten en ook nog entree voor moesten betalen terwijl het al iets van half 12 was (wat laat is voor Thailand). Echt een flop dus, wat een teleurstelling, we hadden ons zo verheugd op een oranjefeestje... We zijn naar twee andere strandtentjes geweest en hebben het daar nog even gezellig gemaakt! De dag erna hadden we een relaxdag, dat hadden we ook echt even nodig na bijna een week lang duiken!

Die maandag erna zijn Stephanie en ik gesplit, zij ging naar Koh Samui haar broer ophalen en ik ging naar Koh Phangan. Daar waren mijn 'zusjes' waarmee ik ook in Laos heb gereisd. Erg gezellig er was ook nog een vriendin van hun. We zijn die middag met de boot naar een verlaten strandje gegaan en hebben daar heerlijk gelegen, helaas werden we steeds de zee uitgepest door mini kwalletjes die prikte. 's Avonds was de blackmoon party (Koh Phangan staat bekent om de fullmoonparty waar dan zo'n 20.000 mensen op een strand staan te feesten) en wij wilde deze moonparty natuurlijk wel bijwonen, we hadden verf gekocht dat we onszelf konden verfen en dat gaf licht in de blacklights COOL! De blackmoon was alleen lang niet zo groot, ik denk zo'n 200 man? Maar het was wel gezellig!
Verder gerelaxt en nog een dag gescooterd om wat meer van het eiland te zien. Het was erg leuk en een heel mooi eiland, bergen, mooie stranden, leuke tentjes! Eigenlijk reden we een beetje van cafeetje naar cafeetje waar we dan steeds iets gingen drinken en dan weer door! Onderweg kwamen we nog olifanten tegen die we bananen gevoerd hebben. Was een leuke dag!
Op donderdag gingen de zusjes + vriendin weer weg en ik bleef nog, want het was een lekker resort: zwembad en airconditioning! Wat een luxe! En die middag kwamen Stephanie en haar broer aan dus dat was ook erg gezellig! Nog een beetje geshopt en nog meer geluierd bij het zwembad, eten en drankjes doen op het strand. Ook heel leuk natuurlijk dat het allemaal zo afgelost werd en Stephanie weer te zien, haar broer te ontmoeten.

Zaterdag vertrok ik alweer naar Bangkok. Bij de boot kwam ik een jongen van de advance cursus van het duiken tegen en hij ging ook naar Bangkok, dus dat was wel gezellig omdat de reis 13 uur duurde... Nog een hapje gegeten en naar bed gegaan. Want zondag moest ik natuurlijk naar de weekendmarket en de MBK om te SHOPPEN!!! Al het geld wat ik mee had genomen is op gegaan, ik liep met een weekendtas vol, dus was erg blij dat ik wat eerder terug was gegaan om nog naar de weekendmarket te kunnen. Toen ik terug kwam van het shoppen kwam ik Tim en Tia tegen, waarmee ik in Laos gereisd heb. Ik wist wel dat ze ook naar Bangkok zouden gaan maar hoe en wat. Alweer gezellig! Samen gegeten en een voetmassage genomen (zooo die had ik nodig zeg na zoveel slenteren op slippers....)! Daarna meteen naar bed gegaan want ik had voor maandag een fietstoer door Bangkok geboekt bij Co van Kessel (een Nederlander heeft dat opgericht, hij was alleen zelf op vakantie naar Nederland!). Maar het was echt heel grappig, we gingen door allemaal smalle steegjes heen waarvan je het bestaan niet afwist, over de markt waar iedereen maar aan de kant moest gaan, nog een stuk gevaren een bootje en ook in een hele rustige wijk van Bangkok gefietst. Zo zie je nog een heel ander stukje Thailand, nou ja vooral ander stukje Bangkok! Na een middagdutje en wat relaxen ben ik 's avonds met Tim en Tia naar een hele grote shoppingmall geweest, dit keer niet om te shoppen maar we gingen naar de bios. Lekker film gekeken en om 00.00 uur was Tia jarig dus na de film hebben we voor haar gezongen. Daarna een taxi gepakt om terug naar het guesthouse te gaan. Gister hebben we heerlijke taart als ontbijt gehad om haar verjaardag te vieren! Verder heb ik nog even genoten van een massage, relaxen en een plan maken hoe ik alles thuis moet krijgen. Haha maar vervolgens ging ik 's avonds weer vanalles kopen, echt zoooo verleidelijk.... Tia wilde al twee dagen lang bananen pannenkoek eten dus heb ik dat gister als voorgerechtje meegenomen, vervolgens kwam Tim met champagne (lekkerrrrrrrrr!) en zijn we met z'n drieen uit eten geweest in een heel leuk klein tentje! Daarna nog waterpijp gerookt, totdat Tia's verjaardag afgelopen was.

Tja na 37 verschillende bedden, kilo's rijst, Chang biertjes, uren in de bus zitten, veel plannen, socializen, mooie dingen bekijken, nieuwe dingen leren, makkelijk kunnen afdingen en natuurlijk heel veel gezelligheid is het tijd om weer naar huis te gaan. Morgen ben ik weer in Nederland, thuis! Wat ik nog steeds heel bizar en onwerkelijk vind. Het zal erg wennen worden maar natuurlijk kijk ik er ook erg naar uit iedereen weer te zien, een boterham met kaas te eten, aardappels met groente en vlees te eten, wijntjes te drinken.....

Heel erg leuk vind ik het dat jullie me altijd gevolgd hebben en vooral om jullie reacties te lezen en daarom zeg ik:
- Krap kun ka
- Terimah kasih
- Kop jai lai lai
- BEDANKT HE! :)

Nu ga ik nog even genieten van een massage, wat rust, thais eten, want vannacht vlieg ik naar huis! Tot morgen Holland!

Oja nog een klein detail... mocht je bellen of smsen, dan zal ik niet reageren want mijn simkaart is kapot!

Veel liefs,
Meike

  • 11 Mei 2011 - 08:02

    Hilde:

    Wat jammer of niet dat het er al bijna weer op zit! maaarrr je kunt heir lekker verder genieten van het moooie weer! het is hier namelijk ook erg lekker! behoud je je bruine kleurtje een beetje:D!
    tot snel!!! xxxxx

  • 11 Mei 2011 - 08:21

    Willemien:

    ha thaise, dit kan ik nu nog zeggen
    ik wens jou een hele fijne vlucht
    behouden thuiskomst, wat een raar idee dat jij morgen in jou 38 ste bedje slaapt
    hij moet nog wel verschoond worden , want volgens mij hebben er zo ongeveer 38 logee,s ingelegen.

    Liefs, dikke knuffel en tot heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gauw

    ,

  • 11 Mei 2011 - 09:10

    Xandra:

    Hele fijne en goede terugreis!
    Wat een ervaringen rijker ben je nu... En dat duiken... GEWELDIG! Alleen die haai lijkt mij doodeng.
    Ga je nu nog een keer terug naar Thailand?

    Ik ga vanavond stiekem voor de 2e keer naar Marco Borsato! Dak gaat eraf natuurlijk! Net als de eerste keer.....!

    Xxx

  • 11 Mei 2011 - 09:12

    Laila:

    JAAAA KOM MAAR TERUG JIJ!

  • 11 Mei 2011 - 11:43

    Ilona:

    Hee Meike
    Wat was het leuk om je belevenissen via deze weg te volgen! Goede reis!! En straks maar weer lekker genieten van t eten en drinken thuis!

    Groetjes Ilona

  • 11 Mei 2011 - 14:40

    Esther:

    Meike!!!!!

    Geniet van je laatste uurtjes/minuten in Thailand.

    Het zal een reis zijn om nooit te vergeten!
    Ben erg benieuwd naar je verhalen en foto's.

    Een hele goede terugreis en wel thuis!

    Liefs Esther

  • 11 Mei 2011 - 15:23

    Anton:

    leuk dit weer te lezen, morgen sta ik op Schiphol, we zijn zeker een pakezel nodig voor de bagage ? Een goede vlucht. xxx

  • 11 Mei 2011 - 16:50

    Maria.:

    Hey Meike,

    Weer genoten van je verhalen.
    Wij wensen je een hele goed vlucht toe.
    Tot gauw.
    Groeten Maria xxxx

  • 15 Mei 2011 - 08:09

    Tia:

    Hey Meike,

    Leuke verslagen! Hoe bevalt het weer in NL? Ik hoop dat je het een beetje naar je zin hebt. Bali is super heb je nog een tip voor een guesthouse in Ubud? Nou heel veel liefs wij missen je hier wel.

    Tot in NL xxx Tim en Tia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 737
Totaal aantal bezoekers 28243

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 10 Augustus 2014

Stage in Auckland, Citytrip Sydney, Holiday Asia

06 Januari 2011 - 12 Mei 2011

Vrijwilligerswerk en backpacken door Azië

Landen bezocht: