Thais koken - tijgers knuffelen - olifant rijden - Reisverslag uit Pai, Thailand van Meike - WaarBenJij.nu Thais koken - tijgers knuffelen - olifant rijden - Reisverslag uit Pai, Thailand van Meike - WaarBenJij.nu

Thais koken - tijgers knuffelen - olifant rijden

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

23 Maart 2011 | Thailand, Pai

Inmiddels ben ik alweer bijna twee weken in Thailand. Vrijdag 11 maart kwamen Eva en ik aan het eind van de middag weer in Bangkok aan. En om 22 uur vertrok de nachttrein. Veel mensen hadden gewaarschuwd dat je goed op je spullen moest letten. Ik lag boven, dus bacpack bij het voeteneind en dagrugzak onder het hoofdkussen. Toen de trein begon te rijden maakte het een hoop herrie en stopte heel vaak in 'the middle of nowhere' maar dan bleek er toch een dorpje te zijn. En dan knal je 's nachts een keer met je hoofd tegen de rand van je bed aan omdat de trein dan heel hard remt. En de reis duurde 15 uur terwijl de bus er 12 uur over doet. Maar ach, hier maakt het allemaal niet uit, ik had een bed en het was prima.

Chiang Mai is na Bangkok de populairste stad onder de backpackers (denk ik), dus verwachtte daar veel mensen te ontmoeten maar dat viel wel tegen. Niet dat het niet gezellig was hoor!;)
Ik zal even 'hoogtepunten' vertellen van wat we gedaan hebben.

Dit was m'n kans, een tijger knuffelen en er mee op de foto (lekker toeristisch je moest er nog flink voor betalen ook..). Het zijn echt hele mooie beesten. De babytijgers waar wij mee op de foto gingen waren 3 maanden oud en zo schattig.

Een lesje thais koken was echt heel leuk. 4-gangen gekookt en je kon dan elke keer uit drie verschillende dingen kiezen dus dat was erg leuk! Gebakken kip met cashewnoten, loempia's, garnalensoep en curry met noodles was mijn maaltijd. Heel handig als ik op mezelf ga wonen en snel wil koken, want het is zo klaar, heel vers en gezond!

Het weer in Chiang Mai was helaas 2 dagen erg slecht, echt de hele dag regen.. Een dag een tripje naar de
'longnecks' geboekt, het was alleen super toeristisch. Deze longnecks bestaan zelfs alleen voor de toeristen en in combinatie met het weer viel het erg tegen. De volgende dag had ik alleen nog een uitstapje geboekt naar een tempel, maar de man die mij op zou halen was opzoek naar een Japans meisje en was mij daarom misgelopen, juist. Mijn geld teruggevraagd waar ik had geboekt en met Eva en Jaimie (die ken ik vanuit Singburi) een dagje doorgebracht in de shoppingmall. Door alle regen was het 20 graden en tijd voor een nieuw vestje, ach en als je dan toch aan het shoppen bent...;) Met dit weer hadden we ook een goed excuus om naar de bioscoop te gaan. Wat eigenlijk nog best bijzonder was. We gingen naar de film 'Just go with it' maar voordat de film begint gaat iedereen staan en wordt het volkslied gezongen en krijg je beelden van de koning te zien. Om deze dag nog meer westers te maken zijn we 's avonds lekker lang gaan tafelen bij de Italiaan.

Vrijdag ben ik met Eva naar Pai gegaan. We hadden gehoord dat de weg er naar toe niet erg prettig zou zijn, voor de zekerheid maar een reistabletje genomen. Nou dat was maar goed ook! Ik had niet verwacht dat de weg dus echt 70 km lang haarspeldbochten door de bergen was.. Na een paar stops onderweg voor mensen die wel wagenziek werden, waren we naar dik 3 uur in Pai.
Pai is een heel gezellig, klein stadje met heel veel hippies. Zonder tattoos, dreadlocks en gekleurde pofbroeken hoor je er eigenlijk niet bij. Maar er zijn hier heel veel leuke mensen!

En in Pai heb ik voor het eerst olifant gereden, eerst in de jungle gewandeld en daarna de rivier in. Het is echt bijzonder, zo'n groot beest! Eerst zat ik op een kleedje op z'n rug maar net voor een helling naar beneden ging ik wisselen met de gids en op de nek zitten. In het begin heel eng, maar dat was echt heel gaaf!:D Na een tijdje gewandeld te hebben kwamen we dus aan bij de rivier, dat vond ik echt helemaal geweldig! De olifant ging in een keer liggen terwijl ik nog op zijn rug zat, dus daar ging ik. Nog een paar keer gooide hij me van zijn rug af en toen kwam de gids met het geweldige idee om op zijn hoofd bij de slurf te gaan zitten.. Woei slurf omhoog, ik omhoog en bam vloog ik in het water! Dit was echt de meest geweldige dag van m'n reis tot nu toe!:D

Verder hebben we een scooter gehuurd en hier wat rondgereden (Eva reed, leek me toch iets handiger.. voor de mensen die mij kennen op de fiets.. die snappen wel waarom;)). Pay canyon, waterval en de omgeving gezien echt heel mooi. Het is hier ook heel rustig dus ideaal soms zie je een paar km helemaal niemand.
Gister nog optijd opgestaan om nog even met naar de hotspring te gaan, daar worden door de locals echt eieren in gekookt! Aan een stokje in een plasticzakje en dan maar wachten tot ze klaar zijn... Wij hebben nog even gebadderd en Chinavillage bezocht. Samen met een aantal anderen geluncht en heb Eva toen uitgezwaaid.

Ik wist niet goed wat ik wilde, had ik na veel twijfelen besloten naar Chiang Rai te gaan. Maar dit heb ik weer omgeboekt voor een trip naar Laos(veel mensen kozen deze route, dus is leuker dat ik al wat andere mensen ken) en nu ga ik vanavond naar Chiang Khong, grensdorpje naar Laos. Morgen vertrek ik per slowboat (2-daagse tocht) naar Laos.

Helaas kan ik de foto's van het olifantrijden niet plaatsen omdat ze te groot zijn. Op facebook en hyves kun je ze bewonderen. Sorry voor de mensen die geen facebook of hyves hebben.....

  • 23 Maart 2011 - 10:07

    Willemien:

    Oh Oh Oh wat doe jij toch allemaal gevaarlijke dingen.
    Tijgers maar vooral dat scooter achteroprijden :)
    "meisje meisje"toch
    Geniet van een fantastische tijd in Laos

    Liefs mams

  • 23 Maart 2011 - 10:07

    Eva:

    Leuk leuk leuk leuk leuk! bijna ga je naar Laos en zit ik nu te wachten op mijn vliegtuig naar het zuiden! ik heb zo'n leuke tijd met je gehad en ga dat gekwebbel van je wel missen hoor! Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier in Laos en ik zie je met Sonkran weer om bij te kletsen!

    lots of love eva

  • 23 Maart 2011 - 11:54

    Annabel:

    Heey Meike!

    Wat een avonturen zeg! En die tijger ziet er super schattig uit...:)
    Die Thaise workshop kan mooi van pas komen als je terug bent trouwens..;) Ziet er goed uit!
    Veel plezier!!

    Liefs! xxx

  • 23 Maart 2011 - 17:05

    Anton:

    Heey Meike,
    dat wordt lekker thais eten in holland, jij hebt het recept. Mooie foto's op de scooter.
    Have fun in Laos
    your daddy xxx

  • 23 Maart 2011 - 17:08

    Rieky Wellenberg:

    Wat is dit prachtig om zo je verhalen te lezen
    geniet er van, ik vind dit geweldig , jammer dat ik niet zo jong meer ben ,anders ging ik ook lefs rieky uit het mooie Lettele.

  • 23 Maart 2011 - 19:51

    Elske:

    Een tijger knuffelen!? Jeetje!
    Het klinkt allemaal weer super!
    Helaas ben ik niet zo actief als jij..
    Nog 7,5 week en we zien elkaar weer als het goed is!
    Geniet nog even van je laatste 2 maandjes!
    Heel veel liefs uit het verre Londen!
    xx

  • 23 Maart 2011 - 21:05

    Maria:

    Het is weer erg plezierig om je belevenis te lezen. Leuk dat je zo geniet. Je hebt erg leuke foto's geniet nog maar lekker van de mooie dingen en het leven in Thailand en Laos. Ik heb je gevraagde muziek gedownload. Groetjes Heinz en Maria.

  • 24 Maart 2011 - 15:18

    :

    Wat doe je toch leuke dingen daar!
    Vanuit Nederland worden je reisverslagen gelezen en hier begint het ook lente te worden... Dus de hele dagen regen wordt hier ook in mindering gebracht!
    Volgend weekend ga k lekker een weekendje naar Parijs, na de toetsen. Hopelijk is het daar dan rustig want gisteren was er bij de eiffeltoren nog een valse bommelding. We gaan het zien!
    Geniet er van daar!
    Liefs.

  • 30 Maart 2011 - 08:44

    José G.:

    Hey Meike,

    Als je dit leest ben je in Laos en heb je al nieuwe ervaringen opgedaan.
    Er zal best een verschil zijn tussen Thailand en Laos. Ik hoor of lees het graag een keer.

    Dat thaise eten zie ik wel een keer zitten bij je.
    Je foto's zijn geweldig mooi Meike en dan te bedenken dat de werkelijkheid waarschijnlijk nog fraaier zal zijn.

    geniet van alles wat je doet en ziet.
    José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 849
Totaal aantal bezoekers 28244

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 10 Augustus 2014

Stage in Auckland, Citytrip Sydney, Holiday Asia

06 Januari 2011 - 12 Mei 2011

Vrijwilligerswerk en backpacken door Azië

Landen bezocht: