Dag Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Meike - WaarBenJij.nu Dag Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Meike - WaarBenJij.nu

Dag Bali

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

10 Maart 2011 | Indonesië, Kuta

En zo kwam er alweer een einde aan Bali. Morgen vertrekken we terug naar Thailand en reizen dan meteen met de nachttrein door naar het noorden. Maar voordat ik Bali verlaat zal ik jullie nog even laten weten hoe mijn tijd op Bali was.

Echt een super heerlijk eiland, wel erg toeristisch maar wat wil je op BALI? Wij vonden het wel lekker, het voelt namelijk echt als een vakantie tussendoor. Na mijn laatste blog hebben we nog even flink geshopt in Ubud op de marktjes. Er was ons verteld dat er drie tasjes rondgingen op de markt: wit=je betaald teveel, gestreept=je betaald de 'normale' prijs en zwart=je hebt een goede prijs gemaakt! Ons doel was om alleen maar met zwarte tasjes thuis te komen, dat lukte NATUURLIJK!

Ook een ticket geboekt naar Gili Trawagan, een eilandje een uur hier vandaan met de snelle boot. Het koste wat maar daar kreeg je dan ook wel wat voor, een eiland: zonder motorvoertuigen (alleen paard met wagen en fietsen), hele mooie stranden en helaas ook veel regen... Na al jullie berichtjes over de regen, heb ik het helaas ook gemerkt. Het einde van het regenseizoen, die zeker nog niet afgelopen was! Maar oke een keer per dag een flinke bui is oke. Je hebt drie Gili-eilanden en we zijn een dagje met de boot om de eilanden heen gegaan en hebben gesnorkeld wat echt super-geweldig-mooi was! Schilpadden gezien en de meest gek gekleurde vissen die uit m'n hand brood aten WAUW! Verder genoten van de rust, al was het een party eiland. Maar gek genoeg hadden we geen eens zin om alle avonden uit te gaan dus vooral genoten van het paradijs! Wat wel ging irriteren, de standaard vraag: waar kom je vandaan? Als je dan zegt Nederland, tja dan verwachten ze meteen dat je drugs gebruikt/wil. Ik heb nog nooit zoveel goedkope tickets naar de maan aangeboden gekregen. Maar wees niet bang ik wilde jullie niet nog jaloerzer maken door ook nog een bezoekje te brengen aan de maan, dus dat heb ik overgeslagen.

Op de dag van og-oh og-ho (Balinees nieuwjaar) kwamen we terug in Ubud waar een grote optocht was met hele mooie wagens zonder wielen (Balinese carnavalsoptocht), ze verjagen dan alle geesten. Wij hebben de avond doorgebracht met twee Fransen en een Nederlands meisje, was gezellig maar de dag erna was het Nyepi. Een dag dat iedereen binnen moet blijven en je niet over straat mag (je riskeert zelfs een boete als je het wel doet). We kregen eten van de homestay en hebben lekker de hele dag gelezen.

Uitgerust zijn we de volgende dag naar Padang padang beach gegaan, ik had zoveel enthousiaste verhalen over de Ulu watu tempel gehoord dat ik daar graag heen wilde. Een groot succes, het was alleen maar een straat met vijf homestays. Niet echt wat we verwacht hadden, er reden ook alleen maar scooters en geen taxi's de vraag was: hoe komen we hier morgen nog weg? Ik hoorde terug van het strand (wat wel mooi was) twee jongens praten over een shuttle bus dus ik dacht, hmm is informeren. Ze hadden het er juist over hoe je in hemelsnaam weg kon komen zonder scooter omdat er GEEN shuttlebus ging. Haha hebben wij weer! Gelukkig deed onze homestay ook aan transport service en heeft hij ons de volgende dag naar de tempel gebracht als tussenstop en daarna door naar Sanur. Ik heb nu wel geleerd dat iedereens adviezen alleen maar een mening is. De tempel was namelijk niet echt bijzonder voor mij en het verschrikkelijke was dat er heel veel agressieve apen rond liepen. We waren heel bang dus binnen een kwartiertje weer weg. In Sanur lekker rondgelopen en nog even gerelaxt op een strandbedje. Ook goed aan het onderhandelen geweest om nog korting op de kamer te krijgen, erg grappig en aan het einde zei de baas dat hij moest toe geven dat we echt goed zijn!

En nu zijn we dan in Kuta, the place to be for backpackers. Het is hier een paradijs om te surfen en uit te gaan. Ik heb besloten toch maar niet meer te surfen, m'n geld gaat erg hard en heb wat mensen gesproken en die zeiden dat het zooooo moeilijk is dat ik het niet meer ga proberen voor maar een uurtje. Nou is geld eigenlijk niet echt een excuus want soms zijn we ook te lui, nu hebben we lekker een homestay met zwembad voor de kamer dus we gaan zo nog even genieten van de laatste zon hier. En het uitgaan tja, dat is hier heel goedkoop. De disco hier geeft buitenlanders een pasje zodat je 's avonds van 23 tot 00 uur gratis cocktails kan drinken. Wij zijn zo slim dat we alleen dan gaan, er zijn ook nog gratis hapjes. Bezuinigen kunnen we dus ook... Onze Duitse buren waar we 2 avonden mee op stap zijn geweest zijn nu weg maar sinds gister is er een Zweedse die we van Thailand kennen, heel gezellig. Het wordt vast nog een leuke avond met veel reizen voor de boeg morgen.

Indonesie is trouwens wel echt heel anders dan Thailand, maar ik denk ook dat Bali niet het 'echte' Indonesie is (van horen zeggen). Dus een keertje eiland hoppen door Indonesie lijkt me een goede optie voor een volgende reis. Wat ik ook van horen zeggen heb is dat reizen besmettelijk is, nou dat is het zeker!

  • 10 Maart 2011 - 11:07

    Jose G.:

    Hoi Meike.
    Mooi verhaal over Bali. Een lekkere vakantie tussendoor, als ik dat zo lees.. Weer energie opgedaan voor de komende weken.
    Je foto's zijn ook prachtig.
    Veel plezier en goede reis.
    lieve groeten José

  • 10 Maart 2011 - 12:09

    Jorien:

    Hee Meike,

    Leuk om weer nieuwe ervaringen te lezen!! Ook echt mooie foto's!
    Heb je al nieuwe plannen voor de komende weken? Ik ben benieuwd!
    Hier begint het heel langzaam lente te worden als de zon ook even schijnt, zijn er al mensen op terrasjes te vinden;)! Ik heb afgelopen week me eerste roeiwedstrijd gehad, wel even pittig maar ook leuk om is gedaan te hebben!

    Liefs Jorien

  • 10 Maart 2011 - 14:44

    Willemien:

    ik ga ook weer reizen, heerlijk om zo te kunnen genieten.
    en nu de nachttrein in, ik ben benieuwd wat jou ervaring is,
    op naar shang-mai
    wat zijn jou plannen daar ?
    dikke zoen mams

  • 10 Maart 2011 - 16:04

    Nikkie&Aafke.:

    Heee wijfie
    super om alle foto's en je verhaal weer telezen
    zitten wij hier in het koude kikker landje!
    heel veel plezier nog en geniet er van!
    we bellen snel!
    Dikke kus van ons!

  • 10 Maart 2011 - 16:46

    Joep:

    Hee Meike,

    Wel jammer hoor dat je niet bent wezen surfen is echt lachen. Maar goed voor de rest heb je ook leuke dingen gedaan heb ik er wel uit opgemaakt. Ik ga ook weer reizen ga een weekendje naar Polen toe voor school.

    Veel plezier!!!!!!!!!!

  • 11 Maart 2011 - 13:15

    Annabel:

    Super mooie foto`s!! Klinkt allemaal super leuk joh!
    Krijg ook zin in de zomer..;)

    Geniet ervan!! Liefs xxx

  • 11 Maart 2011 - 20:06

    Maria:

    Meike wat heb je weer een leuk verhaal.
    Ik heb het weer met veel plezier gelezen.
    Wij wensen je weer veel plezier toe in Thailand.
    Geniet ook van de lekkere cocktails, wij genieten hier van de wijn.

    Groeten Maria.

  • 13 Maart 2011 - 11:46

    Deb:

    Ik had die foto's beter niet kunnen bekijken.. (jaloers)

    Dikkeee kus

  • 14 Maart 2011 - 13:14

    Hilde:

    Meike,
    wat is het daaar mooooi:D en die balinese jurkjes staan jullie heeel mooi:D!
    volgens mij vermaak jij je nog prima daar:D! `geniet er nog even van..
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 28236

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 10 Augustus 2014

Stage in Auckland, Citytrip Sydney, Holiday Asia

06 Januari 2011 - 12 Mei 2011

Vrijwilligerswerk en backpacken door Azië

Landen bezocht: