A special week - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Meike - WaarBenJij.nu A special week - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Meike - WaarBenJij.nu

A special week

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

23 Januari 2011 | Thailand, Singburi

Wat een week, de nieuwe boeddhisme week. De week begon met een busrit. Ik zal even een korte omschrijving geven van het woord 'bus'. Het is een grote truck met houten bankjes aan de zijkant, open ramen en deuren EN in Nederland zal die zeker afgekeurd worden. Als we in een keer door waren gereden, zonder stops en verdwalen zou het zo'n 4 uur rijden zijn. Wat er gezegd wordt over de cultuur, dat ze nooit zullen zeggen als ze de weg niet weten dat hebben we nu beleefd! Met een stop bij twee boeddhabeelden en zwemmen bij een kleine waterval, hebben we in totaal 9 uur over de rit gedaan. De bus is werd al snel omgetoverd door een 'hippiebus' overal lagen mensen en spullen, een grote chaos maar heel gezellig!

Dinsdag ging onze wekker al om 5.30 uur, we gingen voedsel geven aan de monniken. De monniken gaan altijd rond 6 uur rondlopen met een grote bol in hun handen waar mensen dan eten in kunnen geven. Ze mogen dat dan op eten, maar wel voor 12.00 uur en ook maar een keer per dag. Om half 7 hadden we nog geen monnik gezien en zijn we gaan lopen om er een te vinden waar we het eten aan konden geven. We waren met 16 mensen dus er was natuurlijk veel te veel eten voor een monnik maar wel leuk! Hij vertelde dat we na het zien van een boeddhismefilm, in een tempel met een monnik konden gaan praten. Helaas maken de monniken geen tijd vrij voor geinteresseerde toeristen als er wat anders te doen was. Na 2 uur wachten zijn we weer terug gegaan naar het resort.

Woensdag was een flowerdag. Onze gids wilde erg graag naar een bloemententoonstelling. Ze is eigenlijk een man maar is gek op vrouwendingen. En ze is er ook nog heel open over. Maar dat geheel ter zijde. Het was een leuke dag met veel bloemen. We zouden ook naar een wijnboerderij, dus wij verheugden ons allemaal zeer op de proeverij! Helaas was de wijnboerderij echt helemaal niets aan en ook niets te proeven...

Donderdag was echt DE dag. Slapen in een tempel, kennis maken met de echte monniken! Na een grote lunch zijn we vertrokken naar de tempel, denk aan de regel: niet eten na 12.00 uur. We hebben kennis gemaakt met de hoofmonnik, het was een heel warm welkom. Eigenlijk voelde het een beetje alsof de kerstman aan het strooien was met snoepjes en andere cadeautjes!:P Armbandjes, koekjes, drinken en nog meer... De tempel was erg luxe, we hoefden niet eens op de grond te slapen! We hebben met een monnik gesproken, heel leuk om vragen te kunnen stellen. Na het bidden en mediteren hadden ik en nog 3 meiden zin om toch te gaan snacken, we wisten dat we het vol konden houden............ maar er was nog chips! We hebben heel sneaky in een hoekje zitten snaaien, haha echt grappig!

Helaas mochten we vrijdag niet mee met de monniken om te collecteren. De reden is dat we vrouwen zijn... Om 7.00 uur nog een speciale meeting met de hoofdmonnik, echt zo leuk. Hij lachte de hele tijd. We hadden een uitgebreid ontbijt want de jongens hebben wel eten gecollecteerd, heerlijk al die zoetigheid. Keer wat anders dan rijst. Na het afscheid van de monniken doorgereden naar een stad in de buurt. Daar haden we een hotel met een WARME douche, ja wij douchen hier altijd IJSKOUD. Met z'n allen zijn we naar een bar gegaan:)

Zaterdag was weer een dagje in de bus, wel raar het is hier helemaal niet erg om de hele dag in de bus te zitten. Misschien omdat die zo krakkemikkig is? Of is onze groep gewoon zo leuk? 's avonds met alle mensen die bij Twinhouse waren een feestje gebouwd in de bar. En een feestje, dat was het zeker!:)

Ik ga vanavond nog even genieten van mijn bedje, omdat het de komende week slapen in een tent wordt in de jungle. En nu, nu geniet ik van de noodles die Nynke voor me gemaakt heeft!

I LIKE THAILAND!

Oh ik vergeet helemaal te vertellen, maar na de meeting met mijn ouders ga ik naar BALI voor twee weken!:) Met iemand die ik hier heb ontmoet, we gaan zo BOEKEN! Jeeeeeeej!

• 23 Januari 2011 - 14:13

Jorien:

Joehoeee Meikee!!

Ik verheug me er elke keer op om weer is te lezen hoe je het hebt en wat ik lees heb je het nog steeds erg naar je zin! Je ziet wel bijzondere dingen zeg! Haha dat is ook wel heel wat om zo lang niets te eten... ik weet niet of ik dat vol zou houden!
    Wat leuk dat je ook nog naar Bali gaat!

Hier gaat alles z'n gangetje, heb net de toetsweek achter de rug, dus nu lekker een weekje vrij!
    Ben je al een beetje bijgekleurd trouwens?

Liefs, Jo

• 23 Januari 2011 - 14:16

Een Knuffel Van Mams:

niets is veranderlijker als een mens
    zo moet ik boeken halen van cambodja en laos
    zo reist zij de andere kant op.
    Geniet wat op jou pad komt, dat komt bij jou wel goed zo te lezen
    Ga jij in de jungel olifanten zien ?

• 23 Januari 2011 - 15:14

Maria.:

Meike erg leuk om je verhaal en belevennissen te lezen.
    Fijn dat je een gezellige groep hebt.
    Leuk dat je naar Bali gaat, ben benieuwd wat je daar van vindt.
    Je hebt erg mooie foto's leuk.
    Veel plezier gewenst in de jungle deze week.
    Liefs Maria.

• 23 Januari 2011 - 15:22

Hilde:

Hee Meike,
    Super leuk om je verhalen te lezen! Zo te lezen heb je het prima naar je zin!
    Ik wil ook graaaag lekker aan het zwembad of waar dan ook zitten met 30 graden! Zag dat het vandaag zelfs 33 graden is daar! Heeeerlijk! En super om te lezen dat je iemand hebt ontmoet om mee naar Bali te gaan! Ik ben hier druk aan het leren voor de tentamenweek.. verschil moet er zijn!
    Oja, jouw vriendin is hier al geweest om een groot deel van m'n boeken over te nemen!
    Heel veel plezier nog daar, maar dat gaat volgens mij wel lukken!
    liefs

• 23 Januari 2011 - 16:28

Eline :

he Meike,
    onwijs leuk om je verhalen te lezen. en met die foto's er bij kunnen we alles mee beleven.
    Nou ja, in het echt is het natuurlijk nog veel leuker!!
    wat een avontuur, een week in de jungle. Geniet er van.
    DIkke Kus, Eline

• 23 Januari 2011 - 17:59

Heee stiekeme snaaister in een hoekje!

Wat leuk om te lezen allemaal!
    En wat een prachtige foto´s! Lekker gezellig zooitje in zo´n bussie, haha. En wat gaaf dat jullie in een tempel hebben geslapen en zelfs gemediteerd! Kon je een beetje stilzitten?

Veel plezier in de jungle.., als je je nou verveelt... : 10 tellen in de jungle.... hihi.

Xxxx

• 24 Januari 2011 - 17:22

Sonja:

Hee Meike, Wat een mooi verhaal en wat een mooie dingen maak je daar mee! En de foto's zijn super!

Geniet ervan, ik ga je zeker volgen de komende tijd!

Liefs, Sonja