Sawadee Ka - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Meike - WaarBenJij.nu Sawadee Ka - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Meike - WaarBenJij.nu

Sawadee Ka

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

16 Januari 2011 | Thailand, Singburi

Thais is nou niet echt een makkelijke taal... ze spreken een beetje achter in hun keel en articuleren niet zo goed als wij dat doen, maar het is een uiAtdaging... Engels is namelijk niet echt hun taal. We zullen zien of het helpt.

Na de les hebben we nog een tempel bezocht en het stadje gezien waar we 20 minuten vandaan zitten.

Donderdag hebben we een van de schol
n bezocht waar we vrijwilligerswerk kunnen doen. Het was zoooo leuk! Eerst een klas van kinderen rond 14 jaar oud, begrepen weinig Engels. Daarna de schatjes van 4 jaar. Ik maakte een foto in de deuropening en ze sleurde me meteen mee om vanalles te laten zien, super! De kinderen zijn hier echt heel creatief, ze kunnen veel beter tekenen dan de Nederlandse kinderen.
We moesten zelf onze lunch maken, Thaise kookles. Heel leuk om te leren hoe zij zulke lekkere maaltijden maken, helaas was ik alleen niet fit. Erg misselijk en hoofdpijn dus ben maar gaan slapen omdat we 's avonds een feestje hadden.

De party was erg gezellig!!! De groep is ook echt leuk, je merkt dat we elkaar steeds beter leren kennen.

Vrijdag zijn we naar een van de belangrijkste tempels geweest. Het grappige is dat alles wat je hier doet je geluk brengt, als ik hier niet gelukkig ben/wordt dan weet ik het ook niet meer. Daarna zijn we naar Lopburi geweest. Allemaal apen die daar rondliepen, ik ging ze voeren maar vond het echt heel eng!

Gister naar watervallen geweest, helaas hadden we maar kort. 8 uur in een minibusje gezeten maar het was GE-WEL-DIG!!
Onze buschaffeur was heel vies. Zijn vriendinnetje en hij konden niet van elkaar afblijven. Rijles heeft hij ook nooit gehad. En moeite doen, dat kent die ook niet. Achja dan hebben we iets om over te klagen want voor de rest is alles hier fantastisch!

Morgen verlaten we ons 'thuis' en gaan we een week ergens anders slapen om kennis te maken met het leven van een monnik.

Krap kun ka tii ann jod mai kong chan!

• 17 Januari 2011 - 10:52

Jan Dirk:

Hey Meike!

Leuk om te lezen! Welke watervallen ben je geweest? Die in Kanchanaburi? De Erewann Falls zijn daar, is echt fantastisch!!
    Thais leren is inderdaad super lastig, ben na dank je wel en hallo ook al gestopt ;-)

Heel veel plezier nog!!

• 17 Januari 2011 - 12:16

Eline :

wow Meike, je verhalen worden steeds leuker en spannender.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, wel jammer dat je even niet zo lekker bent geweest.
    Die busrit met die vieze buschauffeur moet wel heel spannend zijn geweest, maar het is leuk om te lezen. Super dat je morgen het leven van een Monnik gaat leren kennen. Is je volgende verslag helemaal in het Thais?
    xx Eline

• 17 Januari 2011 - 18:31

Joep:

Hey zusje!!

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt daar. Wel jammer dat je, je even wat minder lekker voelde. Het voordeel was wel dat je 's avonds voor het feest wel weer goed voelde.
    Maar waar blijven die foto's dan van de natuur daar? Of is je camera kapot?

Nog veel plezier en we zien je volgende verslag wel weer komen.

• 18 Januari 2011 - 19:31

Ilse:

hee lieve meid,

geweldig om te horen! leuke verhalen schrijf je en hele mooie foto's. ben jaloers, en wat mooi daar! jammer dat je niet zo fit zijn, maar hopelijk voel je je nu al weer goed. ik wens je heel veel plezier en succes.. en zie graag nieuwe fotos en verslagen komen.

xxx

• 18 Januari 2011 - 20:02

Maria:

Lieve Meike,
    Je hebt weer een leuk en gezellig reis verslag geschreven.
    Heerlijk dat je zo van alles kunt genieten.
    Ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal over het leven van een monnik. Hebben ze daar ook van dat lekkere fruit, zoals ananas en banaan.
    Nu tot de volgende keer groeten Maria.

• 20 Januari 2011 - 14:12

Inpakwerk...:

Lieve Meike oftewel Meike Lieve,

Wij missen jou...jouw handen om al dit inpakwerk te doen... Ondertussen zijn we net zo hard aan het zingen en doen, dat het een afedling van de Brinkgrever lijkt...heb jij nog plek voor ons? ;-P

De Toppertjes!