Het programma is begonnen... - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Meike - WaarBenJij.nu Het programma is begonnen... - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Meike - WaarBenJij.nu

Het programma is begonnen...

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

11 Januari 2011 | Thailand, Singburi

Dag Holland,

Zaterdag zijn we na een terrasje pakken nog uitgeweest bij een soort cafe, eigenlijk danste iedereen gewoon om de tafels heen. Het was erg leuk en veel internationale mensen!:) Na het ontbijt zondag ben ik gelopen naar de opstapplaats om naar Singburi te gaan.

Er zijn hier veel mensen, ik denk 40 ofzoiets. Veel Nederlanders en Zweden maar ook van andere landen, we praten voornamelijk Engels dus dat is goed voor mij!;) Zondag heb ik niet veel meer gedaan.

Gister begon het programma en zijn we lopend naar het dorp gegaan. Onderweg kwamen we bij een school waar kinderen aan het lunchen waren, zo schattig! Dus ik heb nu al zin in het vrijwilligerswerk:) Uit automatisme wilde ik een jongetje een aai over z'n hoofd geven maar ik bedacht me optijd want je mag hier nooit je hand boven iemands hoofd houden! 's Middags hebben we van cocosnotenhout een armbandje gemaakt.

Vandaag was het een lange dag, na ons ontbijt, rijst en gebakken aardappels... moesten we 1,5 uur met de bus rijden. We bezochten Ayuthaya, allemaal oude tempels. Het was mooi! Maar na de lunch, noodles, bezochten we nog meer tempels dus ik ben benieuwd naar het geloof want we gaan naar zoveel tempels terwijl je er nog weinig vanaf weet. Dat leren we volgende week. Na het zien van genoeg tempels zijn we naar een plek gegaan waar je op de foto mocht met olifanten het was heel bijzonder om de beesten aan te raken, wel zielig dat ze allemaal kunstjes moesten doen. Later hebben we wel gezien waar ze slapen en dat zag er wel goed uit. Nu weet ik wel zeker dat ik hier nog een echte olifantentrekking ga boeken omdat het zo bijzonder is!:) Ons avondeten was trouwens ook rijst, dus het is hier echt 3x per dag warm eten. Kijken hoelang we nog zin hebben in RIJST...

Morgen onze eerste Thaise lessen en nog meer tempels....

Liefs,
Meike


  • 11 Januari 2011 - 15:52

    Deb:

    klinkt weer super leuk meid!

    Have fun.
    LiefsX

  • 11 Januari 2011 - 16:08

    Anton:

    Meike het is genieten je belevenissen te lezen, geweldig, ben trots op je, leuk die foto's

  • 11 Januari 2011 - 16:26

    :

    Wauwie Meike! Wat gaaf! En die meisjes op de foto, wat een schatjes! Echt super die foto's!
    Het lijkt me nu al een super gaaf land!
    Leuk he, hoe snel je mensen leert kennen.

    Succes met de rijst, nu het nog ( een beetje?) lekker is.. haha.

    Fijne avond!
    ( Stiekem zat ik vanmiddag ook al naar de zomervakantie te kijken, want het weer wordt er niet beter op hier)

    Liefss!

  • 11 Januari 2011 - 19:46

    Maria:

    Hallo Meike,
    Je hebt er weer een leuk verhaal van gemaakt wat erg plezierig is te lezen. Wat een mooie foto's heb je gemaakt, de kindjes hebben gezellige kopjes zijn de ijsjes daar lekker?

    Groeten Heinz en Maria.

  • 11 Januari 2011 - 23:11

    Laaaaaailie:

    WAT?! HOE KAN DIT GEBEUREN!!!! DIT KAN ECHT NIET!
    Meike... er is me iets heeeeel ergs overkomen.......
    IK HEB GEWOON JE ALLEREERSTE VERSLAG GEMIST VAN 8 JANUARI!
    Jeeeeeeetje wat erg, ik lees hem gewoon nu net pas.
    Ik dacht al huuh waarom heeft Meike nog niets op die blog van haar geplaaatst, je bent al veel te lang weg. Maar oooh wat ben ik een dompie! Je zult het me hopelijk vast wel vergeven, zo niet hoor ik het graag zo snel mogelijk zodat ik een goedmaakactie kan gaan verzinnen..!

    Hihi ooooh schaaaatjee wat ben je ver weg, en wat annnnnders zooo jou naast een OLIFANT?!
    Echt te raar om dat opeens te zien, het klopt nog niet helemaal in mijn hoofd. Ben je al een beetje gewend aan het raken om daar tussen de Thaise mensen te lopen? Wat een poeppies die kindjes op de foto's zeg. Haa echt suuuuuuuuuuuuuperlief!

    Hee ik heb eigenlijk nog wel even een vraagje, want dat Thaise nummer van je he.. Kan ik daar wel naartoe smsen zegmaar zonder dat het me enorme bakken geld kost?

    Ik zou je ook wat vertellen vanuit hier het Nederlandse, knub gnitsooj front:
    Het gaat hier goed, de sneeuw is weg. Het is voor de verandering super druk op school (je bent vast zeeeer jaloers!), ennn tja er is verder eigenlijk nog niet zoveel meer veranderd sinds de dag dat jij ons fijne landje hebt verlaten.

    Ik ga nu lekker slapen, ik heb geeen idee hoelaat jij het daar hebt maar ik zeg in ieder geval alvast: Slaap lekker Meikie!
    Lieeeeefs en kusjeess!

  • 11 Januari 2011 - 23:13

    Laaaaaailie:

    Wooow shit, is per ongeluk wel een beetje een lang verhaal geworden..
    Maaaaar dat vind je vast niet erg haha!

  • 12 Januari 2011 - 07:34

    Jan Dirk:

    Hey Meike,

    Leuk om te horen dat je het nu al zo naar je zin hebt!! Geloof me, het wordt nog veel mooier!! En ook aan die rijst ga je wel wennen, maar je moet binnenkort de "Pad Thai" maar eens bestellen, die is ook erg lekker ;-)

    Geniet er van!!!

    Groetjes,
    Jan Dirk

  • 12 Januari 2011 - 07:54

    Esther :

    Hoi Meike,

    Ik heb zojuist je 1e reisverslag gelezen. Wat heb je in een korte tijd al veel moois gezien en meegemaakt. Mooie foto's ook!
    Ik wens je nog een hele fijne tijd, pas goed op jezelf en houd ons op de hoogte van je avonturen!

    Liefs Esther

  • 12 Januari 2011 - 08:51

    Eva:

    Hee echt super leuk!! hele mooie foto's ook! vooral die ene, hahaa

  • 12 Januari 2011 - 15:22

    Mariët:

    Wat beleef jij geweldige dingen!!1 De foto's zijn ook prachtig en kleurrijk.
    We blijven op de hoogte en geniet ervan Meike!!!

    Groetjes,

    Mariët

  • 13 Januari 2011 - 19:27

    Ans,cor,lotte,loebas:

    Hallo Meike, was even kwijt hoe ik je kon "volgen", mama heeft me ff uit de brand geholpen.
    Wat ziet het er allemaal geweldig uit en die olifanten, wat een beesten he.
    Het weer is ook erg aangenaam zie ik, nou wij kunnen ook onze lol op, regen, regen en regen.
    Maar niet getreurt, ik ga gewoon iedere dag even naar jouw site kijken en dan kunnen we er weer tegenaan.
    Heel veel plezier en pas goed op jezelf en tot tot, doei meissie.
    Groetjes van ons, toedeloe.

  • 15 Januari 2011 - 19:33

    Eline :

    Hey meid,

    Onwijs leuk om je verslagen te lezen en je foto's te zien.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en zo snel mensen leert kennen.
    Ik heb gister ook Thais gegeten :D maar drie keer per dag... je zal de boterhammen met hagelslag wel missen. hihi
    wow die olifant, daar ben ik wel jaloers op. en die kindjes zijn super lief :D
    Sorry dat ik je pas zo laat een berichtje stuur, maar ik denk wel aan je hoor. HEEL VEEL.

    Geniet er van,
    Dikke kus,

    Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 28234

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 10 Augustus 2014

Stage in Auckland, Citytrip Sydney, Holiday Asia

06 Januari 2011 - 12 Mei 2011

Vrijwilligerswerk en backpacken door Azië

Landen bezocht: