De toerist uithangen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Meike - WaarBenJij.nu De toerist uithangen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Meike - WaarBenJij.nu

De toerist uithangen!

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

08 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Zo daar is die dan, mijn eerste verslag. Nog voor het inchecken ontmoette ik Eva, zij reisde ook voor het eerst alleen. We besloten naast elkaar te gaan zitten in het vliegtuig naar Dubai. En gezellig dat het was!:) We hebben geflirt met de steward zodat we met hem op de foto mochten;) Helaas moesten we in Dubai alweer afscheid van elkaar nemen, zij ging door naar Nieuw-Zeeland! En ik, ik reisde alleen door naar Bangkok.

In het vliegtuig zat ik naast een oma uit Amsterdam. Zij is een echte ervaringsdeskundige wat Thailand betreft, dus ik kreeg nog een paar tips. Het grappige was dat een vriendin van hun kleindochter ook in het vliegtuig zat. Op het vliegveld heb ik kennis met haar gemaakt en ook voor haar de eerste keer in Bangkok. Ze is met me meegegaan in de taxi en we besloten meteen wat af te spreken om 's avonds wat te eten in Bangkok. We hebben heerlijke thaise noodles gegeten! Hmmm...:)

Vandaag hebben we eerst ontbeten en wilde toen lopen naar Grandpalace. Na twee uur lopen besloten we bij de watertaxi te vragen welke halte we moesten hebben. Toen ontmoette we twee belgische jongens met een kaart, heel handig! Het bleek namelijk dat we zo'n 10 km de verkeerde kant op waren gelopen. Lekker handig! Zij gingen ook naar Grand palace dus we zijn samen gegaan. Was erg mooi! Emily en ik besloten nog even naar Chinatown te gaan. Daar was alleen nog niets te beleven, we hebben de tuktuk gepakt. Erg grappig we werden bij een winkel die pakken en jurken maakt eruit gezet en moesten daar 10 minuten met die mensen praten zodat de tuktukchaffeur geld kreeg, wij werkte hier wel even aan mee! Gelukkig kan Emily heel nep doen en waren de 10 minuten zo om.

We gaan zometeen weer een lekker restaurantje uitzoeken. Het ruikt hier echt heerlijk, overal maken ze eten klaar!:) Na het eten hebben we afgesproken om nog even wat met de belgen te drinken.

Morgen begint het programma, ben heel benieuwd hoe dat is!

Veel liefs,
Meike

  • 08 Januari 2011 - 14:22

    Joep En Willemien:

    Leuk om te horen dat je Bangkok al zo aan het verkennen bent, en dat terwijl je dacht om 2 dagen op je hotelkamer te gaan zitten. Lezen, zwemmen en van de zon genieten. Ik meende dat je wou UITRUSTEN. Hoe zijn de ervaringen verder met de tuktuk? We kijken graag uit naar het volgende bericht van uit Thailand.

    Geniet er van!!!!!!!!!!!

    Groetjes Joep en Willemien

  • 08 Januari 2011 - 15:04

    Maria Hendriks:

    Hallo Meike.

    Zo te lezen heb je het al gezellig. Nu hier is het vies weer regen. Smakelijk eten voor zo geniet maar lekker.
    Groeten Maria.

  • 08 Januari 2011 - 22:14

    Usha & Aafke:

    Heeeee meike!!
    Tof dat je het al zo naar je zin hebt,
    en dat al na 1 dagje!
    Heel veel plezier!
    Dikke kus ons!

  • 09 Januari 2011 - 10:05

    Elske & Jorien:

    Leuk om je eerste bericht te lezen! Klinkt allemaal goed!
    Volgens mij ga je het daar ontzettend leuk krijgen!
    Ik, Elske ga waarschijnlijk toch de 31ste op stage, maar dat krijg je nog te horen.
    Geniet ervan en we verheugen ons op je nieuwe berichtje!

    xxxxxx Elske & Joren

  • 09 Januari 2011 - 10:18

    Violeta:

    Ik zeg alleen maar: ;-DDD!!

  • 09 Januari 2011 - 14:22

    Ilse:

    super leuk om dit verhaal te lezen! ben benieuwd naar je nieuwe verhalen, ik wens je echt super veel plezier, maar zoals het er nu al op lijkt gaat dat zeker lukken. geniet ervan meid.
    liefs

  • 10 Januari 2011 - 03:48

    Jose Small:

    Leuk hoor Ik blijf je volgen...

  • 10 Januari 2011 - 08:06

    Bert En Mariët:

    En toen hoorden we dat ze al weg was.

    We zullen je blijven volgen. Heel veel plezier en geniet er van.

    Bert en Mariët

  • 10 Januari 2011 - 09:58

    Koen:

    Leuk om je verhaal te lezen 'Smatje'. Zo te horen heb je het al naar je zin! Dat belooft wat voor de rest van je reis! Ik blijf je volgen!

  • 10 Januari 2011 - 16:36

    Ellen Gerestein:

    Ha Meike,
    Tjee, nog maar net de grens over en nu al zoveel mensen ontmoet.
    Leuk om te lezen dat je zo van het leven geniet, ook wel spannend hoor!
    We gaan je volgen, reken maar.

    Liefs Ellen (en natuurlijk, ook Lenn, Noor & Richard, maar dat ga ik er niet steeds bijzetten hoor, dat spreekt vanzelf :)
    Doeiii

  • 10 Januari 2011 - 18:26

    Iloon:

    Hee Meike,

    Wat een onderneming zeg! Gaaf zo'n reis, handig zo'n oma in het vliegtuig met nog wat tips. Ben benieuwd naar ja andere belevenissen.

    Groetjes Bart en Iloon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 28246

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 10 Augustus 2014

Stage in Auckland, Citytrip Sydney, Holiday Asia

06 Januari 2011 - 12 Mei 2011

Vrijwilligerswerk en backpacken door Azië

Landen bezocht: