Moved to Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meike - WaarBenJij.nu Moved to Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meike - WaarBenJij.nu

Moved to Auckland

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

05 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Inmiddels ben ik alweer een week van huis en Nieuw-Zeeland het voelt nu al als ‘thuis’. Dinsdag 28 januari was ik veel te nerveus op Schiphol niet zozeer voor het afscheid maar meer voor de hoeveelheid kilo’s in mijn koffer. Na goedkeuring van 32 kilo en een smokkeltruc met mijn handbagage is het gelukt om alles mee te krijgen. Het afscheid viel mij eigenlijk niet zo zwaar. Ik had echt zo veel zin in het nieuwe avontuur dus na de familie, Debbie, Eva en Leanne gedag gezegd te hebben kon het avontuur beginnen!

Na een prima vlucht naar Dubai heb ik toch bij de balie geprobeerd om mijn stoel te ruilen. Ik zag het namelijk niet zo zitten om 14 uur naar Brisbane te vliegen in het midden. Op internet had ik zelfs al een stoel gereserveerd bij het raam maar dat was dus niet helemaal goed gegaan. De steward achter de balie gaf meteen aan dat het echt volgeboekt was maar hield mijn boardingpass op zijn bureau. Toch bleef hij typen en bellen, dus ik wachtte. Na tien minuten draaide hij een nieuwe boardingpass voor me uit met daarop: BUSINESS CLASS! Helemaal verrast en super blij heb ik gewacht tot ik de nieuwe Emirates Airbus 380 in mocht. Het was echt fantastisch! Een tv zo groot als die van mij in Groningen, een stoel met voetenbankje dat je kan uitschuiven tot bed, je eigen minibar en ook nog lekker eten op echte borden. En het laatste stukje naar Auckland zat ik ook nog bij de nooduitgang. Kortom mijn reis kon niet beter beginnen!

Een uurtje geslapen in het appartement en hup door naar de kroegentocht. Best vermoeiend maar ik vond het een mooie kans om meteen nieuwe mensen te leren kennen. Het was een gezellige avond met genoeg leuke en aardige mensen voor het komende half jaar. Verder heb ik dat weekend samen met andere stagiaires Auckland een beetje verkend: Mt Eden, Queenstreet, de haven en niet te vergeten het strand!
Zondag was er een informatiebijeenkomst vanuit het stagebemiddelingsbureau. Hier kregen we allemaal info voor wat te regelen in NZ etc. Aansluitend een BBQ op het strand, heerlijk biertjes gedronken in de zon!
Toen ik trouwens op dag twee een klachtenformulier inleverde over wat er kapot was op mijn kamer vroeg een blije Chinees wijzend naar mijn naam op het papier: “Are you this? Are you this?” “Eh… yes!’’ Een grote bos bloemen werd in mijn handen gedrukt, zo’n warm welkom! Bedankt Jose, Brian en Sophie!

Maandag was het dan echt zover en begon mijn stage, dat betekende dat ik mijn mantelpakje uit de kast moest halen. Eigenlijk was ik was meer zenuwachtig voor het openbaar vervoer dan voor de stage zelf. De bus heen gaat zo’n vier keer per dag dus ga ik om 7.00 uur met de bus. Gelukkig had ik met Graham (mijn stagebegeleider) afgesproken dat ik om 8.00 uur kon beginnen. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Het begon met een introductie over de regels in het bedrijf en veiligheidsinstructies en een rondleiding door het bedrijf waarbij ik aan alle honderd collega’s ben voorgesteld.
Het bedrijf doet met name import en export dus heeft twee grote magazijnen waar alles geordend wordt voor het volgende transport. Verder ben ik mij veel aan het inlezen, het bedrijf, de CAO, de systemen aan het ontdekken. Wat ik heel leuk vind is dat het bedrijf heel veel verschillende nationaliteiten heeft! De collega’s zijn aardig maar wel heel rustig, ik zit nu op de afdeling financiën waar bijna niets gezegd wordt. Ze zijn wel vriendelijk en komen af en toe een praatje maken aan mijn bureau, gezellig. Graham (leuk feitje: een halve kop kleiner dan ik) heeft mij gister in de pauze meegenomen het postkantoor om een belastingnummer aan te vragen en bankaccount te openen dus dat is heel fijn.
Ik moet echt nog even wennen aan het bedrijf en een beetje mijn eigen werkzaamheden krijgen, maar daar hebben we vandaag over gesproken en volgens mij gaat dat helemaal goed komen.

Gisteren nog naar de bios geweest met andere stagiaires en morgen is het ‘public holiday’ een feestdag dus ga ik met Joanita een dagje naar een Waiheke island. In en rondom Auckland is genoeg te doen dus ik vermaak me prima. No worries!

Alle kaartjes, foto's en andere post is meer dan welkom op het volgende adres:
21 Whitakerplace 1513A
Grafton
Auckland 1010
New Zealand

Veel liefs,
Meike

  • 05 Februari 2014 - 09:33

    Debbie:

    Klinkt goed meid!! Veel plezier en succes.
    LiefsXX

  • 05 Februari 2014 - 10:19

    Ilona:

    Zo te horen heb je het nu al naar je zin! Succes met je stage en heel veel plezier daar.
    Groetjes uit de Polder

  • 05 Februari 2014 - 13:11

    Laila:

    Bizar dat jij zomer hebt! Heerlijk! Geniet ervan schatje! En natuurlijk succes deze eerste weekjes ;)
    Liefs!!

  • 05 Februari 2014 - 18:28

    Esther:

    Leuk om te lezen wat je tot nu toe allemaal al hebt meegemaakt! Ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Veel plezier meis, maar dat moet helemaal goedkomen!
    Dikke kus en veel liefs!

  • 10 Februari 2014 - 20:06

    Jorien:

    Meikkee!!

    Wat had jij dat goed voor elkaar met die chille vlucht:)!! Leuk om je eerste ervaringen te lezen, ben heel erg benieuwd naar je volgende ervaringen!

    Liefs!

  • 18 Februari 2014 - 08:40

    Hilde:

    Hi lieve Meikie!

    Ik lees je stukje nu pas, dus eigenlijk weet ik alles al, maar toch fijn om nog te lezen. Ben blij dat je daar goed zit! Genieten!!

    Dikke knuffel, Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 28222

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 10 Augustus 2014

Stage in Auckland, Citytrip Sydney, Holiday Asia

06 Januari 2011 - 12 Mei 2011

Vrijwilligerswerk en backpacken door Azië

Landen bezocht: