Sweet as - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meike - WaarBenJij.nu Sweet as - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meike - WaarBenJij.nu

Sweet as

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

14 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is hier nog steeds fantastisch! Even een update voordat ik twee weken op vakantie ga naar het Zuidereiland.

Stage
Ik ben hier natuurlijk gekomen voor mijn stage, maar op dit moment ben ik meer bezig met het plannen van tripjes en uitstapjes naast mijn stage. Toch heb ik aardig mijn draai gevonden. Ik heb nu drie dagen bij de receptie gewerkt en ken inmiddels bijna alle medewerkers. Het accent blijft moeilijk maar inmiddels kan ik 90% gewoon doorverbinden i.p.v. 40%. Er zijn ook steeds meer dingen die ik oppak waardoor ik minder tijd heb voor grotere opdrachten, maar het valt me echt alles mee! Er zijn ook echt super aardige collega’s, zo moest ik vrijdag tot vijf uur werken (een uur langer dan normaal) en dan zou Graham me naar het treinstation brengen (omdat ik anders niet meer thuis kan komen), maar goed toen dacht ik laat ik dan mijn pauze maar eens nemen vandaag. Julie had me even daarvoor verteld dat ze naar de shoppingmall zou gaan in haar pauze, dus ik heb haar gevraagd of ik mee mocht en ja dat mocht! Julie is echt een Big Momma, super leuk en lief mens. We gingen eerst boodschappen doen voor haar thuis en daarna wilde ze perse een lunch voor me kopen, zo lief! Ik voelde me natuurlijk bezwaard en heb haar tien keer bedankt. Ook moet ik het eerst volgende weekend dat ik in Auckland ben (pas in mei, jaja veel weekendjes weg gepland!) dat tegen haar zeggen en dan haalt ze me op om met haar familie (6 kinderen en 10 kleinkinderen) te komen ontbijten. Dat ga ik zeker doen, ben benieuwd!

Weekendje kamperen
Vorig weekend had ik samen met Barbara en Willemijn een schattig autootje gehuurd. Het plan was om in Leigh naar de markt te gaan en dan te snorkelen bij Goat Island. Maar Warkworth had zo’n gezellig marktje dat we daar langer zijn gebleven en het was te bewolkt en koud om te snorkelen dus hebben we gewoon heerlijk een beetje rondgewandeld en de chillmodus aangezet. Het linksrijden was erg leuk, wel grappig dat je steeds de ruitenwissers aan doet i.p.v. het knipperlicht. Ik vond het ook echt heel leuk om te rijden omdat de snelwegen hier gewoon 80 wegen bij ons zijn en dan door de bergen en mooie natuur, echt gaaf! We zijn ’s avonds lekker uiteten geweest in de buurt van onze camping. Jaja, we hadden voor een nacht een caravan gehuurd. Heerlijk zo’n relaxt weekendje! De volgende dag waren we redelijk optijd weer terug in Auckland dus nog even lekker een avondje niets kunnen doen.

Surfweekend in Raglan
Afgelopen weekend ben ik op mee geweest op een tripje van Stagereizen naar Raglan. Het was echt super leuk! We kregen zaterdag toen we aankwamen eerst uitleg in een loods bij het hostel en gingen daarna met de bus naar het strand om eerst de skills droog te oefenen en daarna op het water. Na heel wat keren vallen en opstaan en wat hulp van de surfleraar kon ik aan het einde gewoon op mijn surfplank staan, echt super leuk om te doen! Nu ik weet hoe het moet ga ik dit zeker nog een keer doen. En ja ik hoor jullie al denken hoe goddelijk was dat paradijs met al die surfleraren? Nou ik kan je vertellen dat het helemaal niet van die knappe leuke surfdudes waren, helaas! ;-) ’s Avonds na de BBQ een feestje in de loods wat natuurlijk weer veel te gezellig was! Zondagochtend de wandeling dus maar even overgeslagen . Onderweg naar Auckland nog een stop gemaakt bij een waterval en de Hamilton Gardens waar we vooral lekker in het gras hebben gelegen en aan het eind een hilarische fotoshoot hebben gedaan in de tuin. Kortom afgelopen weekend was weer fantastisch!

Stilte voor de storm
Misschien hebben jullie het al gehoord op het nieuws, Cycloon Lusi is onderweg naar NZ. Het is nog niet helemaal duidelijk wanneer ze aankomt maar waarschijnlijk morgen of zondagochtend. Hopelijk kunnen Barbara en ik morgen om 9.00 uur veilig met onze vlucht naar Nelson. Zondag komt Lusi naar het Zuidereiland, helaas op de dag dat wij in het Abel Tasman National Park zitten. Tot nu toe is er niets te merken. Het is wel heel bewolkt maar waait bijna niet. Zal dit dan toch betekenen dat er echt stilte voor de storm is? We zullen het wel zien, hopelijk valt alles me en kunnen Barbara en ik de komende twee weken genieten van onze vakantie. Ik heb er namelijk super veel zin in want we hebben allemaal vette spots op het programma staan.

Geniet van het Hollandse lente zonnetje! :-)

Veel liefs!

PS. Leuk dat er iets is gedaan met mijn subtiele hint, mijn kamer fleurt behoorlijk op! Bedankt pap, mam en Trees! ;-)

  • 14 Maart 2014 - 11:09

    Ilona:

    Hee Meike,

    Wat leuk om weer wat van je te lezen! Zo te zien heb je het wel naar je zin daar.
    Succes en veel plezier, vergeet niet te genieten!!

    Groetjes Ilona

  • 14 Maart 2014 - 14:14

    Lisette:

    Meikieee!!!

    Super leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat. Fijn dat je het op stage ook naar je zin hebt! Superleuke tripjes plan je ook, jammer van de iets minder knappe surfdudes;) Heel veel plezier de komende weken, en geniet van je vakantie!


    Groetjesss!!

  • 04 April 2014 - 13:33

    Rieky Wellenberg:

    Hallo Mieke leuk iets van je te horen, nog heeel veel plezier gewenst en een lieve groet van rieky wellenberg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 28228

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 10 Augustus 2014

Stage in Auckland, Citytrip Sydney, Holiday Asia

06 Januari 2011 - 12 Mei 2011

Vrijwilligerswerk en backpacken door Azië

Landen bezocht: