Feels like home - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meike - WaarBenJij.nu Feels like home - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meike - WaarBenJij.nu

Feels like home

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

10 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na zoveel reisjes was het de afgelopen maand tijd om wat meer tijd door te brengen in Auckland. Mijn eerste weekend bestond dan ook niet uit veel meer dan naar de kroeg gaan, uitslapen, door de stad slenteren en terrasjes pakken, kortom een heerlijk relaxt weekend 'thuis'!

Verder ben ik samen met Barbara per nachtbus afgereisd naar Wellington, de hoofdstad van NZ. Na zo’n twintig stops en heel veel kou kwamen we dan op zaterdag om 7.00 uur al aan. Dit weekend hebben we vooral gedaan waar we zin in hadden, naar een marktje, shoppen, koffie drinken, naar het museum, de bios, de kroeg, Mt Victoria, nog een keer het museum en toen was het ook alweer voorbij. Het Te Papa museum is was een heel leuk museum over Nieuw-Zeeland. De stad zelf is veel leuker en compacter dan Auckland. Ook hebben we hier meer Kiwi's ontmoet dan in Auckland. Zo zat er in de kroeg opeens een groep bij ons aan tafel waar we later nog mee naar een andere bar zijn geweest. En bij de bakker werkte een jongen die ook was wezen backpacken. Hij was helemaal fan van de Vinkenveense plassen, haha place to be in Nederland. Dus kwam hij steeds gezellig kletsen terwijl wij koffie aan het drinken waren. Voordat hij naar huis ging kwam hij nog met broodjes en muffins aan voor onze busreis, heel lief!

Het daaropvolgende weekend bleef ik weer in Auckland. Op vrijdag bij het Belgisch biercafe gegeten en naar een Irish pub geweest voor het afscheidsfeestje van Joanita, was erg gezellig! Zaterdag heb ik eigenlijk niets anders gedaan dan in bed gelegen, geslapen en films gekeken (wel twee keer uit bed geweest om Jo uit te zwaaien en om boodschapjes te doen...). Zondag wel lekker actief geweest want toen ben ik met Barbara naar Rangitoto Island geweest, een vulkanisch eiland waar we met lekker weer een grote wandeling hebben gemaakt van zo’n 20km! 

Het was maar goed dat we even gewandeld hadden want het weekend erna naar Mt Tangariro geweest om de crossing van 19.4km te lopen. Deze crossing loopt over een actieve vulkaan (voor de Lord of the Rings fans: dit is naast Mt Doom). Iedereen had me gewaarschuwd voor de heftige klim van 800m waarbij de top 1978m is. Toch vond ik het reuze meevallen, na een paar keer een hijg stop bereikten we als een van de eersten de top waar we een pauze hebben gehouden van 1.5 uur en als laatste weer aan de afdaling zijn begonnen. We hadden echt super veel geluk met het weer, een strak blauwe lucht waardoor het uitzicht fantastisch was. Te bedenken dat het weekend ervoor de wandeling gecancelled was vanwege het slechte weer. Het was wel koud met ’s ochtends zo’n -5 graden maar toen de zon eenmaal door kwam was het best lekker! Na de wandeling heel erg genoten van de hot pools bij het hostel.

Afgelopen weekend weer in Auckland doorgebracht. Vrijdagavond met Barbara, Tim en Matt gegeten in de Skytower met uitzicht over heel Auckland! Zaterdag met Rick, Barbara en Willemijn naar Piha geweest, zo’n uurtje van Auckland. Rick was hier al eerder geweest en had een hele route uitgestippeld en heeft ons als een gids alle mooie plekjes laten zien. Een paar wandelingen met prachtig uitzicht en een waterval beklommen. Oh enne, de allerlekkerste Fish & Chips ever gegeten! ;-)
Na een powernap was het tijd voor de rugby wedstrijd All Blacks vs England. Een stadion met 50.000 juichende mensen, waar de Engeland supporters tussen de Kiwi’s zaten was het echt sfeervol te noemen. Het All Blacks team begon met de Maori dans ‘The Haka’ wat echt super indrukwekkend was om te zien. Geen wonder dat mijn collega had gezegd dat NZ zeker weten zou winnen, maar dat zag er nog niet echt naar uit. Gelukkig scoorden de All Blacks in de laatste minuut nog en was het een groot feest in het stadion. Na een biertje in de stad en een relaxte zondag met zwemmen als work out was het weekend zo weer voorbij.

Inmiddels is het aftellen begonnen, nog 18 dagen stage en dan zit het er alweer op. Over vier weken vlieg ik naar Sydney! Ergens kijk ik wel uit naar iets nieuws, stage is niet echt een uitdaging meer en de meesten vertrekken de komende twee weken. Maar het voelt ook gek dat ik over vier weken mijn vertrouwde ‘thuis’ ga verlaten en over precies twee maanden alweer echt ‘thuis’ ben. Vanmorgen heb ik tickets geboekt om de laatste vijf dagen in NZ nog gezellig door te brengen bij mijn Nieuw-Zeelandse ouders Brian & Jose! :-) 

Veel liefs,
Meike

PS. Echt leuk om te zien dat mijn blog gelezen wordt, bedankt voor jullie reacties! :-)

• 10 Juni 2014 - 04:21

Sabine:

Ha meik!
    Wat goed om te horen dat het nog zo goed gaat en leuke dingen heb je nog gedaan laatste weken!
    Geniet nog van je laatste weekjes stage, want voordat je het weet is het alweer voorbij!
    Liefs!

• 10 Juni 2014 - 08:17

Ilona:

Hee Meike,

Wat leuk om weer te lezen wat je allemaal beleeft hebt.
    Super veel plezier nog, geniet ervan!
    Ik vond het leuk je even 'gesproken' te hebben via de app, terwijl je niet kon slapen in die nachtbus ;)

Liefs Ilona

• 10 Juni 2014 - 10:33

José:

lieve Meike.
    super die tocht van 19 km!
    Goede laatste twee weken wens ik je toe. En veel plezier bij José en Brian.
    Aan alles komt een eind, dat weet je. Geniet nog maar lekker.
    liefs

• 10 Juni 2014 - 10:36

José:

leuke foto's trouwens!

• 10 Juni 2014 - 10:39

Hilde:

Hi lieve Meik!

Leuk weer om te lezen wat je allemaal beleefd en je heerlijke foto's te bekijken. Gek dat je nu echt moet gaan aftellen, bijna naar huis. Geniet van de laatste twee maanden!

Dikke kussen, Hilde

• 10 Juni 2014 - 10:52

Anne-Miek:

Meike!
    Super leuk om te lezen dat je het nog goed naar je zin hebt daar!
    Geniet er nog maar ff jes goed van! Aan de leuke foto's te zien gaat dat je goed af. Veel plezier nog en strax lekker genieten van je vakantie!

Groetjes Anne-Miek

• 10 Juni 2014 - 15:50

Rieky Wellenberg:

Hoi Mieke jij ziet nog eens wat van de wereld ,prachtig
    Hier is alles goed. Wel erg warm.zondag ben ik nog even met Jan naar tante Beth geweest.
    Een lieve groet. .rieky

• 14 Juni 2014 - 21:12

Willemien:

Time,s go on ook bij jou
    Wij zijn weer terug op nr 16 en hebben net als jou , erg naar onze zin gehad
    Geniet bij pa en ma en geef ze een dikke knuffel van mij
    see you soon wat al snel is liefs jou hollandse ma

• 14 Juni 2014 - 21:31

Joep:

Hallo Meike,

Leuk om je blog te lezen en dat je de tangariro crossing hebt gedaan deze vond ik ook erg indrukwekkend. Gaaf dat je bij een rugby wedstrijd aanwezig bent geweest. Nog heel veel plezier de laatste paar weken in Nieuw-Zeeland en dat je verder nog een mooie reis mag hebben.

Groetjes Joep

• 14 Juni 2014 - 22:07

Anna:

Heerlijk om op deze manier al je avonturen te kunnen volgen! (ook al lees ik ze soms niet gelijk)
    TOT SNEL, DANSJES SAMEN!!