No worries - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meike - WaarBenJij.nu No worries - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meike - WaarBenJij.nu

No worries

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

05 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Alweer een tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen, maar ik leef nog steeds na allerlei avontuurlijke activiteiten; no worries! De weekenden na het Zuidereiland waren zoals gebruikelijk weer helemaal volgepland met leuke activiteiten. Zo ben ik naar Tauranga, White Island, Bay of Islands, Jose & Brian en Waitomo geweest. Ik probeer het kort te samenvatten maar het was allemaal zo leuk...

Tauranga was een weekend met Stagereizen. Joanita en ik begonnen het weekend goed met een Starbucks koffie in het zonnetje. Een kleine groep dit weekend want we waren maar met zestien interns. Eerst gestopt bij goudmijnen waar we doorheen hebben gelopen. Bij Tauranga heben we Mount Maunganui beklommen, niet een hele grote wandeling maar wel heel pittig. Het uitzicht was het echt meer dan waard! Daarna zijn we afgezet op het strand waar we nog even konden genieten van de zon, zee, strand en pizza! In het hostel gedouched en ons klaar gemaakt voor een avondje in de lokale bar met een band, was natuurlijk weer erg gezellig na het nuttigen van een paar Snakebites! ;-) Op zondag onderweg naar het strand een klapband gehad, gelukkig waren er genoeg mannen die dit wisten te verwisselen. Nog wel even tijd voor een korte duik in de zee waar de golven echt super wild waren, leuk! Ergens onderweg gestopt voor onze Mountainbike tour van 20km langs een rivier en een stukje door de mijnen. Joanita en ik waren flink doorgefietst dus hadden genoeg tijd om te chillen in het gras met Corona’s terwijl we op de rest moesten wachten.

White Island is de enige actieve vulkaan die Nieuw-Zeeland rijk is dus dat was zeker de moeite waard om een kijkje te gaan nemen. Op donderdag na salsales kon ik mooi een keer naar de kroegentocht met Joanita, Tim en Toon. Erg leuk om ook een keer in Auckland te kunnen stappen! Thuiswerken op vrijdag was dus niet erg productief, maar wel handig want we konden mooi om vier uur weg rijden naar Wakathene. Dit ging natuurlijk weer lekker onhandig. Kaart lezen kan ik wel maar instructies geven is toch echt een ander verhaal. Toen we weg reden bij het appartement had Jo niet door dat er een auto achter ons stond en dus een zachte boem... ‘No worries, don’t do it again’ was alles wat de eigenaar zei. Het was natuurlijk mijn taak om stop te roepen want ik zag het gewoon gebeuren, dom! Deuk in de bumper, maar ach dan halen we de verzekering er toch mooi een keer uit. Gelijk na de uitrit van Empire de grote weg op waren wij beide onze oriëntatie in links/rechts kwijt wat resulteerde in spookrijden. Een auto kwam zwaaiend op ons af maar gelukkig konden we uitwijken naar rechts en nog een halve draai maken om vervolgens de route helemaal veilig af te leggen. Zaterdag naar White Island geweest, na een vreselijke boottocht van twee uur aangekomen op de maan, althans zo leek het. Een steen/rotsachtige omgeving met allemaal verschillende kleuren. Heel indrukwekkend en de zwavelgassen uit de vulkaan stonken ook onwijs dus daarvoor hadden we een masker gekregen. We liepen er ook bij als bouwvakkers want we hadden ook een gele helm op, tenslotte kan die vulkaan natuurlijk altijd uitbarsten. Gelukkig niet gebeurt! Op zondag via Rotarua terug gegaan waar we naar een Spa Pool zijn gegaan waarbij we ook in de Mud pool mochten. Advies: doe al je sieraden af want de stoffen in de modder zijn erg hardnekkig. Terwijl ik mijzelf lekker aan het onder smeren was kwam ik erachter dat ik mama’s ring nog om had. Na een minuut af gedaan maar nu is die helemaal zwart, sorry mam! Echt weer een typische Meike actie dit... Verder hadden we gelukkig wel weer een hele zachte huid en konden we dus stralend aan tafel in Hamilton waar we het weekend hebben afgesloten met een heerlijk diner.

De donderdag voor de Bay of Islands heeft een collega mij naar het vliegveld gebracht want daar mocht ik Jorinde ophalen, jippie! Twee flessen wodka en Jorinde liepen al op het vliegveld. Oh en voor wie niet weet wie Jorinde is, dat is mijn studiegenootje die stage loopt in Sydney (haar ga ik in juli opzoeken). ’s Avonds met een groep uiteten geweest en nog even de kroeg in, maar die sloot helaas al om twaalf uur vanwege Goede Vrijdag. Zaterdag weer vroeg op en in de bus naar Paihia, onderweg gestopt bij een bomenpark en in Whangarei. Toen we aankwamen nog even een duik in de zee genomen, gebarbecued en ons klaargemaakt voor een themafeestje: Blast from the past. Met een kleurrijke pruik een heerlijke avond in de bar gehad. Zaterdag bijna de hele dag op de boot gezeten om dolfijnen te spotten! Twee keer een groep gezien maar er helaas niet mee kunnen zwemmen vanwege te hoge golven. In Russel lekker iets gegeten en ’s avonds nog met Tim en Jorinde en cocktail gedronken in het ‘centrum’. Omdat we de bar bij het hostel niet meer in kwamen nog maar een lekkere hamburger gegeten bij een tentje verderop. Zondag naar Cape Reinga wat het Noordelijkste puntje van NZ is. Een regenachtige dag waarbij onze bus onderweg nog vast kwam te zitten, dus eigenlijk was het helemaal niet erg om bijna de hele dag in de bus te zitten. Bij Cape Reinga hebben we ook nog hard gelachen omdat Tim onderuit ging over de modder en toen later bleek dat die ook nog uit zijn broek gescheurd was kwamen we niet meer bij. Nog wat hilarische foto’s gemaakt en weer de bus in. ’s Avonds gegeten bij de hamburgertent van de avond ervoor en nog even de bar in want om 00.00 uur was Jo haar verjaardag. De volgende dag moesten Jorinde en ik vroeg op omdat wij met een andere bus naar Auckland gingen. Na heerlijk uitgebreid geluncht te hebben bij de haven is Jorinde op de bus naar het vliegveld gestapt en heb ik nog even genoten van een paar uurtjes niks doen! 

Na een werkweek van twee dagen op donderdag al optijd vertrokken naar mama’s Nederlandse vriendin die zo’n zeven uur rijden van Auckland vandaan woont. Acht jaar geleden zijn we daar met het gezin geweest en dat was echt een fantastische ervaring op een grote schapenboerderij in de ‘middle of nowhere’. Dit keer ging ik samen met Barbara en Joanita. El Cheapo (onze auto – wat gelukkig een automaat was) moest af en toe aangemoedigd worden om de berg te beklimmen. Na een pannekoekenstop en een smoothiestop in Napier stond om half acht Brian in Weber op ons te wachten om ons het laatste stukje te begeleiden. Erg leuk om ze weer te zien!!! Heerlijk gekletst, de spaghetti en appelcake stonden al klaar. Vrijdag naar herdenking van Anzacday geweest in het dorpje, waarbij we een minuut stilte hielden en een schotse band mee kwam. Na ‘thuis’ koffie met oliebollen te hebben gehad mocht Brian mij OLIEBOL blijven noemen want ik heb met vijf oliebollen mijn naam hoog gehouden. ;-) Daarna Bar en Jo in een karretje gestopt en bij Brian op de Quad gesprongen voor een farmtour. Super leuk om over het land heen te rijden met alle schapen! Ze hebben 2500 schapen en heeeeeeeeeel veel land met zelfs een eigen waterval dus dat was echt leuk! Brian legde van alles uit over hoe het allemaal werkt en op het einde mocht ik ook nog een stukje rijden (waar het redelijk vlak was hoor, anders gaat het natuurlijk weer mis!). Bij thuiskomst hadden we tijd om als ware diva’s even bij te komen in de jacuzzi waar Jose ons glaasjes bubbels met chips kwam brengen. Nu was het tijd om alvast iets terug te doen dus hebben wij een drie gangen diner voor ze gekookt. Sophie was inmiddels ook thuis gekomen en haar had ik ook al 8 jaar niet meer gezien dus dat was heel leuk! Lekker lang getafeld en op tijd gaan slapen want we kwamen tenslotte om ‘bij te komen’ maar zijn zondag weer optijd opgestaan om een wandeling te maken. Dit was vlakbij het strand, het was een funraise walk voor een vrouw met kanker. Na 3km klimmen hadden we heel mooi uitzicht en waren we blij dat we nog maar 3km terug hoefde te lopen. Heerlijk om met Jose bij te kletsen, was net of ik even weer bij mijn eigen moeder was. Daarna met Brian naar twee verschillende dogtrails geweest waarbij een hond drie schapen een bepaald parcours moest laten lopen door of te blaffen of met de ogen te kijken. Heel gaaf hoe een hond dat kan. Na thee met appelcake was het tijd om zelf aan de slag te gaan en een schaap te scheren. De schapen naar de juiste plek brengen was al drama want ik stond natuurlijk weer op de verkeerde plek en het schaap wilde niet in het hok dus rende die vol in mijn knieën, niet heel prettig. Brian deed het moeilijkste gedeelte maar daarna mochten we alle drie van twee schapen het einde doen. Best eng zo’n beest tussen je benen in het begin maar al snel was het leuk! Alleen toen schaap een klaar was wist ik niet hoe ik hem door het gat naar beneden moest laten gaan dus liet ik hem gewoon lopen waardoor Brian het schaap moest gaan vangen, heel hilarisch! En wat stond er na dit werk op tafel? Juist lekker lamsvlees met aardappeltjes en groenten! Na voor de derde keer een Hollands ontbijt te hebben gehad vertrokken we, inclusief zelfgemaakte quiche van Jose als lunch, via Taupo weer naar Auckland. Het was echt een fantastisch weekend waarin we allemaal heel erg verwend zijn en heel erg leuk op terug kijken! :-)

Afgelopen weekend begonnen met een Kroket bij Dutch Delight, jammie! Daarna naar een Mexicaans café geweest waar ik mijn salsapasjes verder kon uitbreiden. Jo heeft er al vaker met Bob gedanst en hij had een vriend mee genomen die mij het nodige kon leren. Ik was zelf nogal verbaast over de moves die ik uitvoerde en mijn danspartner ook, haha! Om jullie ook een keer te laten lachen: ja onhandige Meike is ook een keer gevallen omdat mijn motoriek niet mee werkte tijdens het draaien. Zaterdagochtend optijd op want we gingen met Bar, Jo, Tim, Toon, Sanne en Emie naar de Waitomo Caves waar we de Black Water Rafting tour hadden geboekt. We begonnen met abseilen in de grot zo’n 30m naar beneden, best spannend! Daarna een stuk tokkelen maar iedereen moest de lampen uit doen en daar ging ik dan, in het donker geen idee hoelang en waarheen. Met een grote knal kwam ik tot stilstand en overal waren Glowworms te zien, heel mooi! Op een tube gebadderd met warme choco en een koek. Gekeken naar de poep van de Glowworms, tja want dat is wat je ziet. Daarna nog lekker gebanjerd door de grotten, gekropen door een gangenstelsel en twee watervallen beklommen, kortom een fantastische actieve dag!
Zondag begonnen met een kop koffie en een knipbeurt bij de kapper. Verder heerlijk met Barbara en Joanita geshopt in een outletstore. En als afsluiter van het weekend een film gekeken en pizza’s laten bezorgen.

Stage doe ik ook nog steeds hoor, had van de week tussenbeoordeling en alles was een voldoende of goed dus dat is helemaal fijn! Maar dat is niet zo leuk om te vertellen en over de ‘interessante’ dingen die hier gebeuren kan ik jullie niets vertellen; beroepsgeheim, helaaaas! De herfst is ook echt begonnen, af en toe een dag zon maar verder wordt het wel wat frisser met zo’n 18 graden en vaker een bui. Nou volgens mij zijn jullie weer helemaal op de hoogte!

Cheers!

  • 05 Mei 2014 - 09:43

    Ilona:

    Hee Meike,

    Wat heb je veel beleeft, volgens mij vermaak je je wel.
    Ik begon me halverwege je verhaal al af te vragen of je ook nog stage loopt, maar dat doe je er dus ook nog bij, haha.

    Veel plezier nog, geniet ervan.

    Groetjes Bart en Ilona

  • 05 Mei 2014 - 10:51

    Laila:

    Super leuk schatje!! Mooi verslag, kan mij helemaal inbeelden hoe jij alles beleefd en heerlijke acties doet! Zorg je dat je niet overspannen raakt met je drukke planningen daar?
    Hihi geniet er van! Veel liefs en kusjes vanuit holland!
    xxxx Laila

  • 05 Mei 2014 - 15:06

    Willemien:

    Ik vraag mij zo langzamerhand af of je nog wel terug komt
    Het is daar een ELDORADO voor jou
    Blijf vooral genieten, wat moeten wij, in jou ogen een saai leven hebben
    wacht maar tot je terug bent dan, zit jij ook weer in het ritme

    Love you XXXXXXXXXXXXXX

  • 05 Mei 2014 - 20:32

    Anton:

    genieten en beleven dat doe je daar helemaal, leuk om te lezen,
    echt te gek, wat je allemaal onderneemt
    love you xxxxx

  • 07 Mei 2014 - 10:44

    Ingrid Alberts:

    Stoere Meike,
    Hier in Deventer zijn we best wel jaloers. Kunnen we niet een dagje, weekje of maand ruilen?
    Heel leuk om je verhalen te volgen. Het gaat je goed en heel veel plezier.
    Dikke zoen van Nico, Ingrid, Laila en Tarn.

  • 13 Mei 2014 - 17:56

    Rieky Wellenberg:

    hallo meike is nederland nu niet veeels te klein voor jou???
    geniet er van lieve groet Eieky

  • 16 Mei 2014 - 19:28

    José:

    Genietende Meike,
    Wat haal je veel uit je vrije dagen zeg. Erg leuk voor je.
    Ik zie het allemaal voor me zoals je het beschrijft.
    Geniet lekker verder en succes met je stageopdracht.
    liefs José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 28214

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 10 Augustus 2014

Stage in Auckland, Citytrip Sydney, Holiday Asia

06 Januari 2011 - 12 Mei 2011

Vrijwilligerswerk en backpacken door Azië

Landen bezocht: