Living the good life - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meike - WaarBenJij.nu Living the good life - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meike - WaarBenJij.nu

Living the good life

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

25 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Stageweek vier alweer: Time flies when you’re having fun. Nou zeker weten!
Aan het reizen naar stage ben ik inmiddels wel gewend, zes uur opstaan blijft lastig maar ik heb nu een busvriendin die iedere dag dezelfde bus pakt dus dat is wel gezellig.
Stage was in het begin standaard klusjes, archiveren en dingen overtypen, maar inmiddels heb ik een aantal projecten gekregen die ik op mag pakken, ik ga proberen te zorgen voor een health & safety certificatie, ontwikkelen van introductiebeleid en prestatiebeoordelingen coördineren. Daarnaast ben ik ingewerkt bij de receptie zodat ik de receptioniste kan waarnemen als zij met pauze is. Best een uitdaging vond ik het om de telefoon op te nemen en mensen te ontvangen die snel Engels praten met ook nog eens een onwijs accent. Maar het is gelukt, oefening baart kunst!

Zoals de titel al zegt, het leven is hier echt goed. Ik kan wel wennen aan dit leven, dit land en de mensen. Hier een update over allerlei dingen die ik in mijn vrije tijd heb gedaan:

Waiheke Island
Op de feestdag Waitangi day ben ik met Joanita naar Waiheke island geweest. Een eiland wat een klein uurtje met de boot van Auckland ligt. We wilden een scooter huren, maar een auto bleek veel goedkoper dus dat werd het! Een super onvriendelijke Rus hielp ons, we mochten tussendoor geen vragen stellen en moesten eerst alles invullen. Ook las hij het Internationaal rijbewijs boekje van zowel Joanita als mij. In zo’n boekje staat gewoon een standaard vertaling dus dat zei ik tegen hem toen die dat de tweede keer ging lezen, zij reactie was met een boze blik: “Kun je Russisch ofzo?”. Uiteindelijk lukte het niet om borg te betalen met onze creditcard, dus een uur verspilt aan niets.
Toen naar een busmaatschappij gegaan en een Explorertourticket gekocht. Het hele eiland gezien, echt fantastisch mooi en wat een uitzichten! Je hebt veel wijngaarden op Waiheke Island dus na de tour zijn we naar een wijngaard gegaan waar je voor $2 een tasteglass (veel meer en dus goedkoper dan een wijntje voor $11). We hebben heerlijk op zitzakken gelegen en wijntjes geproefd. Toen we na sluitingstijd werden weggestuurd hebben we in het dorpje nog een heerlijke pizza gegeten en de ferry terug naar huis gepakt. Een geslaagde Waitangi day!

Weekenden in Auckland
Hoewel ik Auckland in het begin echt wel lelijk vond, zie ik nu veel meer mooie gebouwen en je bent zo op het strand, echt fantastich! Het eerste weekend (na mijn vorige blog) ben ik naar One Tree Hill geweest waar je de hele stad kan overzien en de volgende dag naar de Auckland Zoo, ook heel leuk! Vorig weekend was er een Lantern festival om het Chinees nieuwjaar in te luiden. Het was zo druk dat we de kroeg in zijn gedoken en dat resulteerde in een geweldige stapavond. Zaterdag wel weer vroeg op voor de Auckland Citytour, een paar hele mooie en nieuwe plekjes gezien! ’s Avonds kon ik het echt niet aan om nog een keer op stap te gaan omdat ik zondag weer vroeg op moest voor de Rugbyleage, wauw wat een mooie mannen! Oh en het spel begreep ik trouwens ook aan het eind van de middag. Ik had een kaartje gekregen via stage maar mijn stagebegeleider was er niet, de collega naast me was lastig om een gesprek mee aan te knopen, kortom wel een klein beetje saai. Maar ik vind het wel een leuke sport om naar te kijken, veel leuker dan voetbal in ieder geval.

Coromandel
Afgelopen weekend naar de Coromandel geweest. Helaas regende het toen ik mijn gordijnen open deed. Met een regenjas aan naar de bus want we gingen met 60 stagiaires. Gelukkig klaarde het in de middag open toen we op het strand waren, echt fantastisch mooi! Heel grappig want ik ben hier met mijn ouders in 2006 ook geweest en ik kon me alles nog heel goed herrinneren. Ook weet ik nu dat we het toen helemaal verkeerd hebben aangepakt op hot water beach. Ik stond nu op een plek waar ik meer stond te dansen dan te genieten van de warmte onder mijn voeten want het was goed heet! Zaterdagavond een BBQ bij het hostel aan het strand, echt genieten! Daarna met z’n allen de lokale bar ingedoken die helaas al om 1.00 uur sloot. Maar het was weer super gezellig! Zondagmiddag een Kayaktour gedaan van drie uur met een koffiestop op het strand. Het was op dezelfde plek als de dag ervoor maar het weer was nog beter en vanaf de zee leek het allemaal nog mooier! Om 19.00 uur was ik helemaal kapot weer thuis, maar het was echt fantastisch.

Inmiddels is het echt mijn thuis. Het erge is zelfs dat ik weer bijna al mijn avonden net zo vol heb zitten als in Groningen. Iets wat ik hier probeerde af te leren, maar alles is zo leuk! Ik heb me aangemeld bij de sportschool en doe nu bodypump hier en begin donderdag met een cursus salsalessen voor 8 weken. En gisteren was minister Timmermans van Buitenlandse zaken hier, dat zijn wel interessante dingen. Zo zijn we al goed aan het netwerken hier (en stiekem genieten van de heerlijke gratis wijn).

Er komen trouwens weer genoeg leuke dingen aan om naar uit te kijken! Zo heb ik samen met Barbara een reis voor twee weken naar het Zuidereiland geboekt en we vertrekken al op 15 maart! Maar eerst een weekend touren met de auto en daarop volgend weekend surfen!

No worries about me!

Cheers,
Meike

PS. Ik kan mijn kamer helaas nog niet versieren met kaartjes want ik heb (nog) niets ontvangen… Hier mijn adres! ;)

21 Whitakerplace 1513A
Grafton
Auckland 1010
New Zealand

  • 25 Februari 2014 - 09:05

    Hilde:

    Hi Meikie!

    Heerlijk leesvoer onder stage. Geweldig dat je je zo vermaakt Meik! Al wist ik het natuurlijk al, maar het is leuk om te zien hoe enthousiast je bent! Blijf vooral lekker genieten en leuke dingen doen!

    Dikke kus, Hilde

    PS. Lekker subtiel wel over die kaartjes, haha. Waar is jouw kaart uit NZ naar mij in ZA? Nog niets ontvangen! ;-)

  • 25 Februari 2014 - 09:12

    Jarno:

    Leuk verslag..
    blijf genieten van dit prachtig land. En Jullie In welkom in Queenstown, mocht en nog een slaap plek gezocht worden :-).
    Voor een aantal dagen..

    Cheers Jarno

  • 25 Februari 2014 - 09:44

    Rieky Wellenberg:

    Hallo Mieke . Ik heb genoten van jou reis verslag, geniet er van, zo zie je nog eens wat van de wereld lieve groetjes ui Lettele. Rieky

  • 25 Februari 2014 - 10:36

    Anna:

    Aaah superleuk om te lezen!! Fijn dat je zo geniet schattie! Ik kijk uit naar je volgende reisverslag!!! Tot over een half jaartje. Kusjes uit Kopenhagen! X

  • 25 Februari 2014 - 11:35

    Willemien:

    hoezo geen kaart, ik heb voor 2 weken terug al een mooie kaart verstuurd ?
    misschien heeft een NZ hem onderschept omdat hij zo mooi is
    wij gaan het weer proberen okee ?
    ik denk dat veel plaatsen wel herinneringen oproepen waar je nu allemaal komt
    Enjoy bij alles wat je doet
    dikke kus xxx

  • 25 Februari 2014 - 11:35

    Willemien:

    hoezo geen kaart, ik heb voor 2 weken terug al een mooie kaart verstuurd ?
    misschien heeft een NZ hem onderschept omdat hij zo mooi is
    wij gaan het weer proberen okee ?
    ik denk dat veel plaatsen wel herinneringen oproepen waar je nu allemaal komt
    Enjoy bij alles wat je doet
    dikke kus xxx

  • 25 Februari 2014 - 14:35

    Ilona:

    Hee Meike,
    Wat leuk om je verhalen te lezen, het genieten gaat je goed af lees ik ;)
    Time flies when you are having fun!
    Veel plezier nog, geniet ervan.
    Groetjes

  • 25 Februari 2014 - 16:10

    Petra Van Wijk:

    Hey Meike,

    Wat leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven!

    Liefs, petra

  • 25 Februari 2014 - 18:15

    Anton:

    Tof te gek die verhalen, en leuk dat plekken, en plaatsen bekend voor komen na 8 jaar, hier zal je op het zuidereiland geen last van hebben. Al weer een mooi vooruitzicht, mooie foto's.
    Je voelt, je lekker helemaal thuis, geniet ervan,
    liefs xxx

  • 26 Februari 2014 - 16:07

    Leanne:

    Lieve lieve Meik,
    Terwijl ik deze blog als ultieme SOGreden gebruik, ben jij als een malle aan het genieten daar. Wat heerlijk om te lezen. Heel fijn ook voor alle achterblijvers om te weten dat je het goed hebt daar. Goed zeg ik? FANTASTISCH!! Ik zal de subtiele hint aan het eind van je blog ter harte nemen. De verlate valentijnsverklaring komt snel je kant op!
    Hopelijk spreek ik je snel, veel liefde!

  • 28 Februari 2014 - 13:58

    Esther:

    Ha lieverd!
    Wat schrijf je weer mooi over al je belevenissen. Super om weer helemaal op de hoogte te zijn en te horen dat je het erg naar je zin hebt en je draai helemaal hebt gevonden!
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag.
    Dikke kus van ons 4tjes ;-)

  • 01 Maart 2014 - 20:26

    José G:

    Ha Meike,

    Wat leuk om weer van je te vernemen en je verhalen te lezen. Je onderneemt veel. Mooi hoor.
    Interessante klussen ook op je stage: health & safety certificatie, ontwikkelen van introductiebeleid en prestatiebeoordelingen coördineren. En dat allemaal in het engels. Zet m op. je leert er wel veel van Meike.
    Zal niet altijd even gemakkelijk zijn, maar je doet het om er van te leren.
    Succes en veel plezier met de dingen die je naast je stage onderneemt.
    dikke kus

  • 10 Maart 2014 - 20:44

    Tamarah:

    Hey meik,

    Super leuke ervaring en ook genoeg uitdaging op stage zo te lezen!
    Alvast veel plezier op t zuidereiland :)
    Leuk dat je zo lekker fanatiek bent met sport en salsa ook!
    Van alles wat!! Enjoyyy

    Liefs tamarah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 28210

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 10 Augustus 2014

Stage in Auckland, Citytrip Sydney, Holiday Asia

06 Januari 2011 - 12 Mei 2011

Vrijwilligerswerk en backpacken door Azië

Landen bezocht: